Az esélyesség terhét elviselve így fogjuk összeroppantani a Spanyol Armadát:

 

149 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://gutenmorgenafrika.blog.hu/api/trackback/id/tr702135381

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem ez volt megbeszélve! 2010.07.08. 13:51:16

Tegnap kikaptak a németek. Gyász. Pedig előző nap megjósoltam, hogy megnyerik az egész kibaszott tornát, erre egy itt-a-piros-hol-a-pirosozó lábasfejű miatt borul az egész elmélet. Hát tudjátok mit: Vessétek a mókusok közé!  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robot_ 2010.07.07. 23:10:38

@flimo13:
ebben nincs igazad. a nemetek idaig nagyon szep focit jatszottak.

icceman 2010.07.07. 23:12:13

Szerintem ezek diszkóban voltak előző éjjel.. A polipot meg nyírják ki

moRtiZ 2010.07.07. 23:12:28

Friedrich az egyik legjobb vedo a VB-n. Sajnos ma a nemetek semmit nem mutattak a kreativ, friss jatekukbol, elejtol vedekezesre alltak be. Nem hiszem hogy Muller ennyit szamitana, foleg mivel Trochovsky volt szinte a legaktivabb es legpontosabb Nemet.

Sajnalom a meccset, vesztettem 2 heinekent :(

robot_ 2010.07.07. 23:15:10

@csef: Ezzel meg sose ertett egyet senki.
Ez nyilvanvalo baromsag. Nem doppingol itt egyik jatekos se a VB-n. Olyan fura hogy ezt ennyire erolteted, de senki nem vevo ra, es aztan minden posztnal megjelensz, es akkor berakod megint ugyanezt. Aztan megint senki mas nem gondolja hogy a VB-n lenne doppingolas. Szerintem megerett az ido, hogy levond a megfelelo konkluziokat, bar te tudod. Tulajdonkeppen... felolem ideirhatod mindig... :)
Egyebkent ezek egesz evben vegig fociznak, tehat nem hiszem h a VB-n volt az elso doppingtesztjuk iden.
nincs itt dopping, nem is lesz mar szerintem.

FeroxX 2010.07.07. 23:18:05

Gut Bye Africa :)))

robot_ 2010.07.07. 23:18:52

@megmondtam?megmondtam:
ez az egesz kommented egy nagy butaság.
A németek jobban jatszottak sokkal argentinanal, es nagyobb volt a kulonbseg is mint a mai meccsen, es ezt nem csak az eredmeny mutatja.
Valoban sokkal gyengebben jatszottak a nemetek a sajat jatekukhoz kepest, es hat veszitettek is ennek megfeleloen (1-0).
A nemet vedelem azonban nem volt atjarohaz az argentin vedelemmel ÉS közeppalyaval ellentetben.
Argentina egy rosszul, mig Nemetorszag es Spanyolorszag ket igenjol szervezett csapat.

robot_ 2010.07.07. 23:29:10

@moRtiZ:
Szerintem sem ezen ment el a meccs, hanem az alapmozgasokon, es a passzokon.
Szamit viszont Mueller jelenlete, mert Troho alapbol hatarfele felfogasu jatekos, arra passzol eloszor, elfut az ellenfel mellett, es varja vissza. Ez olyan meredek hogy igy nem lehet gyors kenyszeritot jatszani, es nem csak azert mert melysegben passzolni sokkal pontosabban kell, hanem azert is mert altalaban tobb ido alatt tesz meg a labda nagyobb tavolsagokat amiket mely passzoknal jatszanak. Ebbe meg nehezebb belelepni. Mueller ezzel szemben oldalra teszi ki altalaban a labdat, vagy o ad passzt, de mindig kozep roviden, tehat nem ad hosszu labdat, es igy rovid idon belul megkapja a labda mindenki aki tole kapja, es gyorsabban vissza is tudja adni.
A spanyoloknal erdemes volt megfigyelni, hogy rovid tavon gyorsak: hamar odaer 1-2 meterre a jatekosára. ha egy nemet messzirol kap passzt, hamar elfogjak elole. Ha Mueller rovid, gyors es elore iranyu passzokkal/ kenyszeritozve jatszik, egesz mas a kepe egy-egy tamadasnak. Ez a nemet csapat igazi gyengeje es erossege is egyben:
ha egy lancszemet megvaltoztatsz, es mast kuldesz oda, akinek nem olyan a palyan az orientacioja, akkor mas iranyba viszi a tamadasokat.
Azonban: Itt most nem az volt a baj hogy Trohotol rosszul ment tovabb a tamadas, hanem mar hozza is lassan ert a labda.

jet set 2010.07.07. 23:38:21

A spanyolok úgy jutottak a döntőbe, ahogy korábban a németek. 1:0-kal.
Nem tudom, miért nem tudták azt játszani, amit a korábbi meccseken. Az első félidőben volt 2 kapuralövésük. Gyengék voltak ma nagyon, nem a spanyolok voltak jók. Remélem, a bronz legalább meglesz most is.

Yelnats 2010.07.07. 23:41:51

A buzi polip! Megint nem bírt tévedni.

robot_ 2010.07.07. 23:43:13

@jet set:
Azt en is remelem. Vegulis ez mar nem kiesés mint az argentinok meg az angolok kihullása. 4 kozott a csapat mint mindig.
Löw is buszke lehet, jo csapatot epitett, es igazi nemet sportemberkent gratulalt a spanyoloknak.
jo kis csapat ez. En sose fogok masnak szurkolni csak a nemeteknek meg a hollandoknak, mert a Kluiver tidoszakot nem tudom sose feledni.
Schweinsteigert sem, aki mellett nekem - es ez tiszta szurkoloi erzes, nem kell vele egyeterteni - a sok melirozott haju, meg agyontetovalt buzerans Villa meg Torres meg ilyenek orokre csak zavarodott taknyos kolykok lesznek.

Jimbo75 2010.07.07. 23:47:40

Auf wiedersehen srácok, Én megmondtam, hogy nem fogtok ti itt döntőt játszani:-))
Ezzel a mai játékkal az a csoda, hogy a csoportból továbbjutottatok. Na, jó szórakozást a bronzmeccsen, ott azért hajrá Uruguay, mi megyünk a világbajnoki címért:-)))

Fenehorizont 667 2010.07.07. 23:55:37

az egész vébén a polip a legdurvább

robot_ 2010.07.07. 23:56:42

@Jimbo75: elválik a szar a májtól.
Ezt mondjuk gondoltam hogy szaros hugyot még idehordja a szél, mert verték kiskorában vagy en nem tudom, es keveri az oromot avval mikor masnak rossz.
Fogadjunk nagyítozta a hangyákat....

dvittore 2010.07.08. 00:02:34

@fenehorizont: Lehet, hogy holnap polipleves lesz az oberhauseni állatkertben. :-)

Azért a bronzmeccsre már baromi kíváncsi leszek. Vajon lehozza-e 100%-ra a VB-t a polip?

robot_ 2010.07.08. 00:03:28

@dvittore: :)
már ha még élni fog...

Jimbo75 2010.07.08. 00:04:43

@robot_:

Pofázhatsz bármit öcsi, a lényeg akkor is az, hogy ti mentek a bronzért mi meg az aranyért. Nyugodtan próbálkozhatsz ennél durvább módszerekkel is, hogy felhúzzál, de ez már nálad sokkal ügyesebbek sem sikerül, te csiribiri fospisztoly:-))))

hitomi 2010.07.08. 00:05:38

Jimbo75 egy irtózatosan nagy troll, ne etessétek.
egyébként Theo Zwanziger azt nyilatkozta a meccs után, hogy szomorúnak szomorú, viszont nem csalódott, mert egy hihetetlenül fiatal gárdával sikerült a világ legjobb négy csapata közé bekerülni, hozzátéve, hogy ezeké a fiúké a jövő.

hitomi 2010.07.08. 00:10:48

@robot_: miért ne. nem nyúlt mellé - más kérdés, hogy ez most nekünk annyira nem jó :D
sztem poénból meg kéne vele tippeltetni a döntőt is :D

robot_ 2010.07.08. 00:11:53

@Jimbo75: :)
miert huználak fel. En nem megyek a spanyol blogra. Latod most is te vagy proaktiv. Legy oszinte: idejottel a nemet blogra gyaszhuszarkodni, es megint te mondod hogy en proballak teged felhuzni.
Nekem ebbol csak az jon le tovabbra is hogy problemaid vannak, de nem szamit. En akkor is mindig a nemeteknek fogok szurkolni, te meg potold ezzel a nyereseggel ami hianyzik az eletedbol. Tisztara ugy orjongsz mint egy hateves, azt hiszed h te nyertel. :) Es cukkolod a szomoru nemet rajongokat.
Amugy most vitat felreteve, en nem hogy teged de senkit nem akarok felidegesiteni. Pont ez a bajom hoyg nem is ertem a felteveseidet. Miert akarnalak felidegesiteni, nezd meg a helyzetet: Te jossz ide irogatni, mert elvezed hoyg csalodott embereket baszogathatsz. Egyebkent: "a lenyeg akkor is az..."
Igen. Még vasárnapig ez a lényeg. Utanna 4 evig nincs VB. :D Get a life!
"te csiribiri fospisztoly"
Most erre meg en is elkezdhetnem hogy akkor te meg "jattoljál a sirasonak a gyereked temetésén", es akkor menne ez igy vegig. Minek? Nyertek a spanyolok. Semmi kozod hozzá, egyebkent de jogod lenne orulni, de te annak orulsz hogy idejossz es masokon nevetsz. Masreszt: aki a nemeteket szereti/ elismeri ugyse fog ezaltal megvaltozni.

robot_ 2010.07.08. 00:12:53

@hitomi: Ja, mondjuk vegulis... gondolom az ízén már nem váltzoztat, azon kivul meg mar nem lesz semmi fontos tulajdonsága vasárnap estétől :D:D

dvittore 2010.07.08. 00:13:05

@hitomi: Csak német meccsre tippel, nem?
Bár most akkora a hype körülötte, hogy lehet megtippeltetik. Etetni úgyis kell, ha nem a levesben végzi. :-)

Lépes Elek 2010.07.08. 00:14:38

@Jimbo75: Draga Jimbo75!

Spanyol vagy? Ez a Mi és Ti kissé fura egy magyar szurkesztol.
NBI-es homokozo korul lehet az erzelmeket kielni a nagy meccseket meg sajnos csak erzelmi befottesuveg nyaldosasakepp elheted meg.

robot_ 2010.07.08. 00:20:14

amugy, tudom hogy nem sokat szamit ilyenkor mar, de en ezt is tok sokra ertekelem a nemetekben:
-Schweinsteiger: "..Spain deserved to win, they are still one step better than England or Argentina. But we have seen that we have a good young team with have a future."
Nem egy bugris ocsmany szar viselkedest tanusitanak. Szerintem ettol is lehet buszke az ember. Meg nem picsogják el magukat. Legalábbis Schweinsteiger tuti hogy nem, szerintem ő nem is tud. :)

Jimbo75 2010.07.08. 00:22:18

@robot_:

Voltál te azon a spanyol blogon, nem kell a púder....
Ja, kezdhetnéd, hogy jattoljál stb, de már elkezdted a csillagos kurva anyázós hozzászólással, úgyhogy ezt kihúzhatod a listáról.
Vedd észre, hogy te nem bírtál magaddal, te kezdtél el személyeskedni meg kicsillagozva káromkodni, aztán nézd meg mi lett a vége:-)
Ha nem úgy viselkedtél volna, ahogy tetted délelőtt akkor a blog közelébe sem jöttem volna, mert kurvára nem érdekelnek a fritzek...

Jimbo75 2010.07.08. 00:23:35

@Lépes Elek:

Csak félig sajnos, anyám spanyol.

Varjúdombi mesék 2010.07.08. 00:29:50

Le kell szoknom a focinézésről,mert csak felb@szom magam feleslegesen-vagy nem kell.Ilyen sz@r taktikátlan,kivehetetlen játékot nem láttam még a németektől.A spanyol gólig szinte csak védekezés,utána pedig a béna erőlködős támadások.Hátrapasszok,szélre kitolt labdák és beívelések,üres terület előtt megtorpanások.Mint ha nem tudták volna mit kéne játszani.Mindig az veszít,akinek szurkolok.Vagy talán nekem is divatbrazil/reál/barcadrukkernak kéne lennem?Ráadásul a gyűlöltbarcás pulikutya fejelte a gólt.Na megyek,keresek a padláson egy gerendát,ami elbír.

robot_ 2010.07.08. 00:30:49

@Jimbo75:
Ja.. en meg hiaba csillagoztam ki, te beirtad utanna :) mert azt hitted h szamit h hany csillag van ott :)
amugy meg te ertettel felre az elejen, es utanna durvan reagaltal, de ezt mar tisztaztuk ma. Nem engem bantasz meg, ugyis lefosom mit mondasz, elrakom oda ahová valo. DE szerintem mindenki egyet ert azzal hogy te itt egy idegesito fasz szerepere jelentkeztel onkent, es bar megkapnád, de nem hirdettek itt szerepet. Igen, voltam a spanyol blogon, es kulturaltan beszeltem. MAskor is, nem csak most, a svajci vereseg utan annyi votl h elmondtam h szerintem hoygan lehetne javitani a jatekon. Azutan azonban amit ma muveltel itt, eszedbe ne jusson a te itteni jelenletedet meg egyaltalan magadat hozzam hasonlitani. Teljesen vilagos hogy egy korcs senki vagy, csak arra akartam utalni, hogy szerintem semmi keresnivalod itt, de hala Istennek ezzel te is tisztaban vagy. Egyszeruen nincs ertelme ide irnod, de tudom hogy ugyis ide fogsz még.
Nyomjad csak! :)

dvittore 2010.07.08. 00:32:57

@robot_: Szerintem ezeknek a srácoknak (akár spanyol, akár német oldal) a többsége nem csak jó focista, de intelligens is. Ahogy láttam a spanyol blogon közölt Xavi interjún ezt Te is észrevetted. :-)

robot_ 2010.07.08. 00:38:09

@dvittore: Igen, igy van, sot nem csak Xavi, de nekem Pique és Iniesta is az egyik kiemelkedo szereploje a spanyol valogatottnak. Azert egyebkent, mert nem tahók. Pl. engem idegesit ha valaki sportszerutlen köcsög. Ezert utalom pl Ballackot, es régebbről Rudi Völlert is, hiaba szurkolok a nemeteknek. Nekem David Villa, Ramos meg Casillas viselkedese is tobbszor szembe tunt mar, klubbszinten is lattam toluk olyasmit ami szerintem nem a palyara valo.
Busquets szerintem a Youtube-on lathato mokaja utan nem is erdemel szot... szoval azt mondanam hogy vegyes, de nyilvan nem kell meggyoznod, hiszen azert is irtam mert a Xavi egy tok szimpatikus jelenseg, es ott a helye a palyan, de ezt elismertem, mert hat en nem azert irok at mas blogokra (nem mellesleg teljesen vallalhato stilusban) mint ez a srac aki elotted irt most ide minden földi jót. :)

robot_ 2010.07.08. 00:42:51

@Varjúdombi mesék:
Ja, ez most szarul sikerult, de ne legyen senki divatbarca drukker. A Barca, meg "barcásnak lenni" csak egy rohadt jol mukodo befektetes, egy nagy penzgyar.
aki ismeri a korulmenyeket, az tudja hogy a La Masia mogott hollandok allnak, es nem veletlen hogy a jatekoskepzesuk is a 70-es evek elejetol az ajax-os focisulit tolja, es rengeteg penzt kapnak erte a hollandok. az szinten nem veletlen, hogy annyira sok holland legios jatszott a 70 evektol a barcaban, es az edzok kozt is rengeteg volt a holland. Aki nemetszurkolo az legyen most is az sztem.
De abban egyetertunk hogy azert ennek a meccsnek sajnos a nemetek voltak az eselyesei, tehat nagyon rosszul jatszottak ahhoz kepest ahogy kellett volna nekik, de azert jo torna volt + egy nemet a végén áll le, és a bronzmeccs még hátra van. :)

garizim 2010.07.08. 00:53:52

@Player 1: Szia! Nem szoktam úgy viselkedni, mi te az argentin blogon. De ezen minősíthetetlen viselkedésed után meg kell kérdeznem: hol van a világbajnok német csapat?!

robot_ 2010.07.08. 01:02:17

@garizim:
Hat ugy nez ki hogy sajnos ma elég messza volt az a német csapat. A negy ev meg sajnos 4 ev a nemeteknek is, szoval lehet varni, de csak a bronzmeccs utan. Aztan megint lehet elorol kezdeni a 4 kozé jutast. Remelem nehez ellenfeleket kapunk akkor is, mert ha valakikrol a nemetekrol mindig kikialtjak ha nem nehezek az ellenfelek hogy "csak azert jutottak ide mert konnyu agon mentek".
Nem ugy mint az Uruguay, ahol ez annyira nem merult fel sokszor, szoval sajnos varunk 4 evet, es bizunk a nehez ellenfelekben, d emindenek elott abbn hogy most bronzzal ter haza a csapat akiket Berlinben mar tizezrek varnak buszken, szeretettel!

Viktus 2010.07.08. 01:02:33

Kalap sz*rok voltak ... nem játszott Müller, és leülepedett az egész.

robot_ 2010.07.08. 01:03:26

@robot_: Es egyebkent ahogy neztem argentinat is, ami szinten nem csoda. joszerivel senki nem tehetett a jatekosok kozul arrol amit a kapitany muvelt, de ezt mar leirtam nalatok.

Viktus 2010.07.08. 01:05:57

@robot_:

Drogos Maradona kiviszi a védőket vb-t nyer ...

robot_ 2010.07.08. 01:13:11

@Viktus: Hat legalabbis tobb eselye lett volna, az egyszer biztos, meg mondjuk nem tamadokat játszat a középpályán, hanem labdatartó/szerző középpáláysokat. Akárhogy is: Argentinanak lett volna elég játékosa a hiányzó posztokra. Ez a kapitányon ment el.

garizim 2010.07.08. 01:36:04

@robot_: Egyetértek. A te hozzáállásodat rokonszenvesnek tartom.

Venyigeszu_de_Lucerna 2010.07.08. 05:06:01

Komoly, de a szurkolói vakságot teljesen tükröző vélemények vannak itt a mérkőzésről.
Lássuk a lényeget: Szögezzük le: MINDKÉT csapat azt játszotta, amit eltervezett. A spanyolok (katalánok) a Barcelonából jól ismert, kizárólag a szurkolóiknak élvezetes, sokpasszos, labdatartós antifocit, amelynek a lényege, hogy inkább lenyeljük egészben a Jabulanit, mint hogy elveszítsük, csak tutira passzolunk, a legritkább esetben vállalkozunk kényszerítő (killer) passzra, inkább adjuk haza a labdát. Aztán, ha nyílik lehetőség, egy egyéni akcióval kerüljünk a védők mögé és rúgjunk gólt. Na, ez nem ment (hiszen a Barcától eltérően a spanyoloknak nincs extraklasszisuk), annak ellenére, hogy a nem barcás játékosok néha csak úgy középre vágták a labdát, amiből a legveszélyesebb szituációk kialakultak. A pályát össze kell nyomni, hogy a kis fürge emberkéink gyorsan vissza tudjanak támadni, hogy a nem túl acélos védősorunknak ne kelljen lendületből érkező ellennel találkozni. Ezt a taktikát maradéktalanul végrehajtották, csakúgy, mint az eddigi meccseken is. A Svájc elleni nem számít, a csoportmeccseknek teljesen más a lélektana és a taktikai fegyelme.
A németek: teljesen világos, hogy a világ legjobban labdát birtokló középpájájával nem itt kell felvenni a versenyt, hiszen ők ügyesebbek. Akkor mit lehet tenni? Amit Murinnyó tett az Interrel a Barca ellen. Sündisznó-védekezés, és a kevés lehetőséget megpróbálni kihasználni. No, ez sem ment. Miért? Nehéz eldönteni. Az elején látszot, hogy nem is akartak nagyon kinyílni, aztán meg nekem fáradtnak tűntek. Azért meg kell jegyezni, hogy a meccs egyetlen ziccere Kroos előtt nyílt, még 0-0-nál, de ő - ki tudja miért - nem merte vállalni a kockázatot, hogy teli rüszttel lőjön, Casillas meg nagyon jó kapus. No és a spanyolok rájuk nem jellemző módon (meg a németekre sem) egy szöglettel nyerték meg a meccset. Az már a kezdőrúgás előtt is nyilvánvaló volt, hogy aki az első gólt rúgja, majdnem biztosan nyer, ha ez a gól elég korán jön, akár még jó meccset is láthattunk volna. Sajnos nem így történt.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 07:42:36

@Venyigeszu_de_Lucerna: értem én, hogy savanyú a szőlő, meg minden, de a spnyolok játékát antifocinak titulálni erős elvakultságra utal. :)
A meccsnek nem egyetlen ziccere volt, a spanyol válogatottnak is legalább két tiszta gólhelyzete volt/lettvolna, ha Pedro, meg Villa nem akar mindenkit kicselezni pl.
Amúgy a többiben nagyjából igazad van...

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2010.07.08. 07:58:47

nekem az a véleményem, hogy:
1. a németek nem játszottak úgy, ahogy akartak és ennek két oka van, az egyik, hogy hiányzott a tűz és a nagyon akarás, a másik pedig, hogy a spanyol középpálya nagyon jól és aggresszív módon támadta már az első akcióépítő próbálkozásokat
2. azért az a német védelemről (spanyol támadósorról) is elmondja a tutit, hogy egy rögzített helyzetből fejes gólt sikerült csak nekik benyomni, miközben volt vagy 4-5 olyan helyzet, amikor belehaltak a szépségbe, fölösleges csel, húzás, passz után.
ha a németeknek lett volna meg ugyanennyi helyzetük, ők meg tudták volna oldani. de megint hangsúlyozom, hogy nem engedték oda őket, nagyon ügyesen.
és egy pozitívum: a legnagyobb német helyzetett az a Kroos hagyta ki, aki még legalább 2 VB-n ott lesz:) és az egész csapat mehet a következő VB-re is, mert annyira fiatal a gárda! :)
és hogy adjak a spanyol trolloknak is: Kassai két 16os előtti szemből lőhető szabadrugást nem adott meg a németeknek:)

Jimbo75 2010.07.08. 08:23:10

@robot_:

Miért írnék többet? Szarok voltatok, elmondtam, ennyit tudtok azt kész. Primitív emberrel meg úgyis hiába vitatkozni, mert nem tudom neki elmagyarázni, hogy primitív, hiszen primitív.
Írhatsz bármit, faszom se olvassa, skippelek azt ennyi.

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2010.07.08. 08:36:40

@robot_:
kérlek szépen, nagyon kérlek ne etesd ezt az idióta trollt!!! ha nem szólsz hozzá, nem fog írni! csak próbáljuk ki egyszer, kérlek!

Sudák 2010.07.08. 09:19:08

@Player 1: na mivan Oki? nagyon csöndben vagy! most nem megy a vesztes csapat fikázása?

Sudák 2010.07.08. 09:20:31

@Venyigeszu_de_Lucerna: németek (lengyelek, török, arab, néger)

Atomot Nekik! 2010.07.08. 09:24:39

JIMBO = TROLL! NE ETESSÉTEK!

Spanyol drukkerként és VérBarcásként azt mondom, hogy nagyon tetszett a németek addigi játéka és hozzáállása. Szóval kalapot le! Az angol és argentin méretes zakókat nem kell magyarázni, úgy szép, ahogy van.

Sajnálom, hogy tegnap kicsit elveszettnek tűnt a német csapat. Biztosan szerepe van benne Müller hiányának, meg a gyilkosan összeállt spanyol középpályának, és még egy csomó mindennek.
Sokkal jobban tetszett volna a meccs, ha a spanyolok nem 1:0-ra, hanem pl. 3:2-re nyernek, és mindkét csapat viratja az erényeit. Azért, persze ennek is örülök. Annak pedig különösen, hogy végig sportszerűen nyomta mindkét csapat, és a nyiltkozataikban is csak legjobbak voltak.

Fel a fejjel német sportbarátaim! A világbajnokság nagy meglepetéscsapata a tiétek. Fiatal, lelkes és szépen játszanak. Más stílusban, mint a spanyolok (akiktől időnként cafatokban lógnak az idegeim :(), de élvezetesen és szerethetően. Ha így folytatják, megérdemlik, hogy a jövőben több babér teremjen nekik.
Nem tudom kinek drukkoljak a bronzmeccsen, mert Forlán és Uruguay csupaszív alázata is nagyon megnyerő, de sztem legyen olyna meccs, hogy se a nyertesnek, se a vesztesnek ne kelljen szégyenkeznie.
Az "internationalelf"-ezők, übermenschezők meg húzzanak a francba! Ahogy a "zselés hajú"-zós, "nyálas"-ozók is! FOCI VAN, KEDVES URAIM! Ha nem vettétek volna észre!

Atomot Nekik! 2010.07.08. 09:28:42

@Atomot Nekik!: NEM CSAK VESZÍTENI, DE NYERNI IS MÉLTÓSÁGGAL KELL TUDNI!

robot_ 2010.07.08. 09:34:59

@Atomot Nekik!:
+1
meg annyit hogy en mondjuk meglepodni csak a jatekuk stilusan lepodtem meg, gondolom te is igy ertetted. Az hogy a Nationalelf a 4 kozott van az mar-mar tradicio, nekem van egy olyan erzesem hogy elvartak toluk, es ha jol emlekszem Klose el is köpött egy olyat hogy "igazábol a csapat a VB elott ezt tuzte ki maganak mint oda vezeto uttol fuggetlen célt, + ami utanna jon az hab a tortan. "

freddynemkrueger 2010.07.08. 09:43:53

@Atomot Nekik!: Ezért kár, hogy nem ment be az elején Puyol fejese, akkor sokkal jobb meccs lett volna, de szerintem akkor sem 3:2, hanem inkább 4:1 az eredmény, látszott az utolsó negyedórában, hogy mi van ha kitámadnak a németek.
Hiányérzetem van, nincs itt Mixer, aki kedden még azt mondta, hogy ma reggel mennek át csoportosan röhögni a spanyol blogra. Vagy itt van csak nem tud megszólalni.
Ez a baj a német drukkerekkel, veszíteni nem tudnak, csak előre nagy a szájuk.

robot_ 2010.07.08. 09:44:15

Most nezem csak, hogy a FIFA a vilagbajnok mellett kioszt ilyeneket mint:
golkiraly, a VB jatekosa, ...bla-bla,
es van egy olyan cim, hogy a "VB legszorakoztatobb jatekat nyujto csapat"
Es most minden objektivitasomat beleadva:
Nemetorszag, Chile, Mexikó.
Valakinek van meg otelte?
Vagy esetleg nem tudjatok hogy ez atlagtaljesitmenyre megy? Vagy egyetlen meccsre osztjak az ott nyujtott teljesitmenyert?
Ha az osszes meccs atlagat nezzuk, akkor szerintem Hollandia es Spanyolorszag ezert a cimert nem indulhat, legalabbis a sajat velemenyem szerint.
De Nemetorszag a 6 meccséből eddig 4 meccsen nagyon jol jatszott. Tegnap meg a Szerbek ellen nem. Gána ellen csak 1 golt lott, de szépen jatszottak vegig, miutan feloldodtak.

robot_ 2010.07.08. 09:46:04

@freddynemkrueger:
köszi szépen. En elsimertem egyből a győzelmet es elmondtam a spanyolok erényeit. Mixer meg lehet hogy masnapos. Vard ki, lehet hogy estere ir.... vagy mittudomen.
"Ez a baj a német drukkerekkel, veszíteni nem tudnak, csak előre nagy a szájuk."
Szerintem helyesen:
Semmi baj a német drukkerekkel.

Player 1 2010.07.08. 09:47:32

@FeroxX: Komolyan azt hiszed, hogy ez értelmes volt?

Player 1 2010.07.08. 09:52:06

@Jimbo75: Értelmi színvonal megvan..Úgy beszélsz, mintha spanyol lennél.Nem esett még le, hogy itt mindenki magyar, és neked semmi jó nem származik abból, ha a spanyolok nyernek?Mintha németként beszélnél egy angollal szemben.

freddynemkrueger 2010.07.08. 09:52:38

@robot_: Szerintem kissé übermensch-beütése van némely német drukkernek, ezekkel van bajom. Ezért lennék kíváncsi az "objektív" elemzésükre a meccsről.

freddynemkrueger 2010.07.08. 10:00:23

@robot_: Paraguay. Már csak azért is mert a német drukkerek itt nemrég még fikázták őket, hogy ilyen gyenge ellenféllel szemben jutott tovább Spanyolország. Ők kilencszer rúgtak kapura a spanyolok ellen, a németek csak ötször. A két meccset összehasonlítva jobbak voltak a németeknél a spanyolok ellen. Ez a szép játék nagy relatív, ha olyan az ellenfél nem lehet szépen játszani, mint tegnap a németeknek. A spanyolok ellen szinte mindenki defenzíven játszik, úgy nem lehet szépen támadni. Ha az ellenfél kitámad, akkor a spanyolok is tudnak nagyon szépen játszani, lásd Barca, akik most is a válogatott nagy részét adták.

Player 1 2010.07.08. 10:01:34

@garizim: Nem tudom..A negyeddöntőben felejtették magukat.

robot_ 2010.07.08. 10:02:30

@freddynemkrueger:
nem tudom miert mondod ezt.
itt van az enyem:
gutenmorgenafrika.blog.hu/2010/07/07/nemet_holland_dontot_akarunk/fullcommentlist/1#c10396509

Mas nemet szurkolotol is olvastam elemzest egyreszt, masreszt meg azert azt ne vard hogy most mindenki fogdossa magat oromeben hogy nyertek a spanyolok, hiszen ezert nemet blog ez, es azert nemet szurkolo valaki mert olyankor orul ha a nemetek nyernek. Szerintem semmilyen übermensch-beütés nem volt itt. Sőt, inkább spanyol trollok járnak ide, mert itt akarnak revansot venni az életvezetési problémáik felett. És itt most nyilván azért nem rád gondolok hanem egyes "radikális elemekre".

robot_ 2010.07.08. 10:06:23

@freddynemkrueger:
Igen, PAraguay nem lenne egy rossz valasztas, de sem a szlovakok ellen nem alkottak maradandot, sem maskor a csoportjukban, es 11-esekkel jutottak a 8 koze. En ezert ereztem ugy, hogy ok nem konstans nyujtottak jo eredmenyt, persze ennek csak akkor van ertelme hoyg kivegyuk oket a szorakoztato csapatok eselyesei kozul, ha a FIFA ezt a dijat ugy adja hogy az egesz tornan nyujtott teljesitmenyert. Ha egy kiugro meccsre jar, akkor Paraguay lehet egy jo jelolt, de szerintem Argentina parádés legyozese is ide tartozik. Az angoloké azert nem mert ok most ezen a VB-n nem voltak jo formaban.

Player 1 2010.07.08. 10:09:23

@freddynemkrueger: Nem német drukker, hanem német-drukker. :) Itt nincsenek németek.

freddynemkrueger 2010.07.08. 10:40:30

@robot_: Paraguay egyre javuló játékot mutatott, amiből az jön le, hogy van bennük spiritusz, csak össze kellett érniük. A németek nekem mindig is olyan robotcsapat volt, amit tudnak azt mindig állandó szinten tudják, de nem tudnak változtatni, reagálni.

robot_ 2010.07.08. 10:46:28

@freddynemkrueger: Igen de nem győzöm ismételni, hogy itt allando teljesitmenyt kerdeztem, a spiritusz az jo dolog, de szerintem a nemetek a VB-n atlagolva a jatekukat nem csak sokkal eredmenyesebbek midnenkinel (13 lőtt gól eddig), de sokkal szorakoztatobb, szebb jatekot, igazi tamado focit jatszanak, nagyon jo csapatmunkaval. Nagyon sajnalom is hogy nem ez az igazan harapos-hajtos nemet csapat lepett fel tegnap a palyara, de hat ilyen az elet, ezt el kell fogadni.

freddynemkrueger 2010.07.08. 10:54:46

@robot_: Én sem győzöm ismételni, ez az a német csapat volt, csak a spanyolok nem engedték kibontakozni őket, Lahm azt nyilatkozta, hogy olyan sok erőfeszítésbe került megszerezni a labdát, hogy már nem volt erejük a megszokott gyors pontos támadásokra. És ennek a spanyol csapatnak a 7/11 része rendkívül szép és sokgólos játékot játszik a bajnokságban, ahol nem bekkelnek.

freddynemkrueger 2010.07.08. 10:55:21

@Player 1: Akkor már talán németdrukker:-))

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.08. 11:01:47

Az "angoljaim" kiverése után berágtam rájuk, persze igazán csak a bíróra. De utána nagyon szimpatikusan játszottak, tegnap nekik drukkoltam, a latino focit amúgyis rühellem. Állítom, nem kell szégyenkezniük. Ezen a spanyol csapaton tegnap nehéz volt fogást találni. A védelmük egyszerűen félelmetes, a kapuban is klasszis, szóval nem éreztem, hogy 0-ák lettek volna a németek, egyszerűen ez volt. Jobban támadhattak volna? Az utolsó 15 percben látszott, mennyi esélyt hagytak rá a védők: semmit. Ehhez még kevesek ezek a fiatalok (Özil). Majd néhány év múlva.

freddynemkrueger 2010.07.08. 11:05:29

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Ezt nem tudom megérteni hogyan lehet a latin focit rühelleni. Ha jól játsszák, akkor a legszebb foci. És az általad említett Özil pont az, aki nem német, hanem inkább latin focit játszik.

hitomi 2010.07.08. 12:01:31

@Atomot Nekik!: +1. ez most balzsam volt a tegnapi vereségtől cafatokban lógó lelkivilágomnak.
(költői-e voltam?)

amit már itt előttem is említett valaki: a spanyolok egyszerűen fejben jobbak voltak (és minden a fejben dől el). végig az volt a benyomásom, mintha egy kurva nagy henger lenne a spanyolok helyén, ami lassan, de biztosan roppantja össze a német csapatot. ez van. a spanyolok voltak jobbak, és a jobbtól nem szégyen kikapni.
és igen, kurva szar lesz a bronzmeccs, mert az uruguayi csapat is nagyon szimpatikus.

robot_ 2010.07.08. 12:25:56

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
egyet értek. Nem volt nagyarányú különbség, és igenis impotens a spanyol banda. Azert mert ennel mar sajat maguk jatszottak jobbat, es nem volt benne a nagy zakó a meccsbe. Sokkal de sokkal nagyobb helyzeteik is lettek volna, es azokat is kihagytak, kár elemezni hogy miert. Szerintem a nemetek rontottak el ezt a meccset. Nem olyan pontosan passzoltak mint eddig, ebbol jon a labdaeladás, utanna meg amit Lahm nyilatkozott, hogy nagyon nehez volt labdat szerezni.. thjaa... a spanyoloknak se konnyu, ezert nem kellett volna eladogatni. Mint ahogy az elozo meccseken. Erdekes hogy az utolso 10 percben a spanyol kapunal Özil 3-4 alkalommal is megtartotta sikeresen a labdat 2-3 vedovel szemben is. Ez az igazsag. Tehat kepes ra. Kepes lett volna hamarabb is. A nemetek elkurtak hogy nem ugy jatszottak vegig, meg tudtak volna verni a meddő labdabirtoklas kiralyat. A spanyolok a 16-oson belulre kifejezetten otlettelenul jatszottak, Mertesacker szepen kiosztott midnen bejovo labdat, egyedul Lahm ingott meg ketszer, es Iniesta a tobbieknel valamivel kreativabb is volt, be tudott lepni, de egyszer Lahm érte éppenhogy utol, masodszor meg keresztbe ment a labda. Jol vedtek a nemetek, kar hogy az egyetlen szogletbol szuletett talalatnal nem figyeltek Puyolra, a gol az ő érdeme egyertelmuen, de azt leszamitva a spanyol befejezesektol sem lehet elajulni, szoval ez egy gyozelem volt, de nem volt nagy zako, es nem is volt benne a meccsbe. Villat is szepen levették a nemetek.

Fishtax 2010.07.08. 12:27:24

@freddynemkrueger:
"...nem tudom megérteni hogyan lehet a latin focit rühelleni."

Hiszti, nyafogás, színészkedés, reklamálás, szaladgálás a bíróhóz: apu, nézd mit csináltak velem a csúnya bácsik!, fetrengés, idöhúzás, nagyjából ezzel tudnám összefoglalni, miért lehet utálni a latin focit.

De hozzáteszem gyorsan, a tegnapi spanyol csapatra ez kevéssé volt jellemzö, sajnos jobbak voltak, mint a németek, megérdemelten nyertek!

A meccs kezdete után nagyon gyorsan kiderült számomra, Boatenget hiba volt a kezdöbe rakni, az összes jobboldali spanyol támadás üresen indulhatott meg, ott nagyon sokat tudták a labdát is tartani, lecsökkentve ezzel a német labdaszerzések lehetöségét, a támadásokra fordítható idöt.
Nekem Trochowski sem tünt jó választásnak, sokkal inkább kezdtem volna Kroos-szal, Gomez becserélésénél pedig az összes német a közelemben a fejét fogta. De az már nem osztott, nem szorzott.

Kicsit gyámoltalanoknak tüntek a fiúk a pályán, tényleg egy cseppet sem akartak kockáztatni, de remélem, ebböl mindenki tanult! A leckét már szombaton fel lehet mondani, és ha két év múlva az eb-n is villantanak, akkor szerintem mindenki megbocsátja nekik ezt az elödöntöt.

Német kollégák egyöntetüen úgy nyilatkoztak, Kassai magyon jól vezette a meccset, én azért még elnéztem volna neki, ha az elsö félidö végén megadja azt a tizenegyest Özil 16-oson belüli elsodrásáért, vagy a második félidö végén ad még egy esélyt a nemtudomki buktatásáért mégis megadott, kapuval szembeni szabadrúgással. De sok panaszuk tényleg nem lehet rá a németeknek, nem rajta múlott, hanem a tapasztalatlanságukon, és azon, hogy Löw szigorúan ragaszkodott a taktikájához.

Remélem, az uruk ellen sikerül felrázni a társaságot, jó lenne gyöztes meccsel távozni Afrikából!

A döntövel kapcsolatban kicsit ambivalens vagyok, jó lenne legalább azt elmondani, a világbajnok vert meg "minket" tegnap, de Robben miatt szívesen drukkolnék a hollandoknak...

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 12:33:13

@Fishtax: vagy esetleg ad egy tizenegyest a spanyoloknak, amikor Podolski tett oda Ramosnak - csak hogy tárgyilagosak legyünk.
Kassai úgy vezette le ezt a meccset, ahogy kell - nem fújta szét, nem pasziánszozott. Mindkét csapat partner volt ebben, talán a legsportszerűbb meccs volt eddig a VB-n.

robot_ 2010.07.08. 12:33:41

@freddynemkrueger:
Azert maradjunk abban hogy a latin focit azt Romario, meg Maradona jatszotta, utolso fenysugar Rivaldo volt, meg Ronaldinho volt. Az sem klasszikus ertelemben vett latin foci, ami Messi cisnal. Gyors, jol fordul, sokszor es nagyon gyorsan valt iranyt, de nem az eredeti "szamba-foci", ahogyan szinten szoktak még nevezni. Amit a spanyolok csinalnak az nagyon is europai foci, es nem a labdakezelesi virtuozitasrol szol.
A labdakezelsben a holland totalis futbal idoszakanak oroksegekent, a pontos passz adogatas es finom passzfogadas all a kozeppontban. A spanyolok nem latin focit jatszanak hanem a barcelona hollandok altal nevelt passz-isteneit viszik pályára. Tudom, azert is hivom igy oket mert elismerem, de veletlenul sem latin focit jatszanak, mint mondjuk a chileiek, akik viszont igen. Ha valaki tudja hogy kik dolgoznak a mai napig a La Masiaban, a barca zsenikepzojeben, az tudhatja, hogy a trenerek majdnem mindegyike holland, ahogy ez volt mindig is a Cruyff edzosege ota, mindig csak a holland sztarok mentek oda edzonek meg jatekosnak is.
Egyebirant: europaban mar senki mas nem jatszik igazi latin focit, ez mar del-amerikara korlatozodott, es a brazilok is a sok europaban nevelt jatekos miatt mar mas taktikat alkalmaznak, ok sem latinos, hanem hatulrol epitkezo csapatot jatszatnak igazi virtuozok nelkul.

Fishtax 2010.07.08. 12:42:26

@Vészmadár: egyetértünk, kérlek, nézd el nekem, hogy a németeknek szurkolóként én az általam felvetett két lehetöséget szerettem volna! Tényleg sportszerü meccs volt.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 12:59:10

@Fishtax: semmi gond:)
Én aztán tényleg nem vagyok német szurkoló, sőt. De még én is értetlenül állok a tegnapi német teljesítmény előtt, hát még ti, akiknek szíve csücske ez a csapat (mellesleg nem érdemtelenül, ezt nem lehet tagadni. Jó kis csapat ez a német. Tegnap - nem találok rá más szót - töketlenül mentek ki a gyepre, mintha előre a tizenegyesekre játszottak volna...)

freddynemkrueger 2010.07.08. 14:02:26

@Fishtax: Akkor te a latin mentalitást rühelled és nem a latin focit. De ez a kettő együtt jár. A németek azért játszanak (szerintem) robot-focit, mert általában is ilyen emberek. Ezért szeretem én jobban a spanyol focit, mert a spanyol emberek is szimpatikusabbak.

freddynemkrueger 2010.07.08. 14:06:09

@robot_: Azért amikor Iniesta a meccsen egyszer az oldalvonal mellett Schweinit nagy beültette a hintába a saját háta mögött sarokkal továbbtett labdával az latin foci volt. Tudnak ők ilyet, csak a taktika mindenek előtt.

flea 2010.07.08. 14:12:03

Nem értem azokat, akik lekalapszarozzák a németek tegnapi teljesítményét.

Ez ugyanaz a német válogatott volt, amelyik Angliát és Argentínát szó szerint körülölelte és megfojtotta. Most velük tette ugyanezt egy olyan csapat, amelyiknek ez jobban megy. (Bár ha megint Torres kezd a spanyoloknál, biztosan nem így lett volna.)

És Löwről is le lehet szállni, a jó kezdőt küldte ki, talán Jansen lett volna jobb ötlet Boateng helyett, de erre meg rájött közben. Trochowski igaz, hogy támadásban kevésbé volt hasznos, de nagyon rutinosan és megbízhatóan hozta a meccset, Kroos behozása után ellenben az eladott labdák száma az egekbe szökött, míg a (kis túlzással) ajtó-ablak helyzetet ő se fejezte be.

robot_ 2010.07.08. 14:27:21

@freddynemkrueger: es az mennyi volt 6 sec? vagy 3?
annyi idore minden csapat tud "latin focit" jatszani, de ezt ugy hivjak hogy csel. :)

dvittore 2010.07.08. 14:29:39

@robot_: Nem értek egyet. :-)

Az utolsó 10 percben már kockáztatnia kellett a németeknek, illetve a spanyolok is visszább álltak (nekem ez utóbbi nem tetszett).
Ha a németek korábban vállalják fel a rizikót, akkor korábban jöttek volna a Perdo és Villa féle elfutások és ziccerek.

Az, hogy a 16-os környékén ötlettelenül játszottak annak volt köszönhető, hogy sokszor 9! német védekezett 25 méteren belül. Ekkor jött a néhány átlövés, ami most sajnos elég gyengére sikeredett.

Amikor a spanyolok a meccs végén hasonló mértékben visszaálltak, a németeknek az az "ötletes" válaszuk volt, hogy íveljük be, aztán majd lesz valami.

robot_ 2010.07.08. 14:37:56

@dvittore:
Nos, akkor ha az hogy sokan vedekeznek (szted kilenc, en 7-et lattam legtobbszor, olykor 6-ot)
magyarazat arra hogy miert nem tudtak tamadni a spanyolok, akkor hasonlokeppen magyarazat az hogy a nemetek miert ivelgetessel probalkoztak: keves idejuk volt, es ilyenkor mar ezt szoktak csak probalgatni, lasd barca-inter, victor valdes is a kezdokorben es a kirugott labdakat adogatta elore, ivelgette.
"akkor korábban jöttek volna a Perdo és Villa féle elfutások és ziccerek"
LEHET hogy korabban jottek volna... lehet hogy jottek volna... lehet.
csak ha a nemetek korabban rizikoznak, akkor 3 emberrel kevesebbet tolnak azert bele a tamadasokba, es az a 3 hatul maradhatott volna a kapussal es nem 1 valaki leste volna a spanyolok elore ivelt labdajat a csatarral egyutt, hogy ki-ki jatszma legyen a labdaert, aztan ha a csatar viszi el akkor mehet a kapura. Ha van meg mogottuk 2 tovabbi hatved, akkor az mar nem is egy nagy ziccer. Szoval inkabb:
ha korabban kezdenek el kockaztatni a nemetek, akkor meg tobb idejuk van es ilyenkor mas a kockazatvallalas, tobb embert hagynak hatul, es igy nem lett volna annyi ziccer.
mindegy, akarhogy is elemezzuk, ezt a nemetek vesztettek el, es maguknak koszonhetik.
Ugyanugy nezopont kerdese: jott sajnos nehany atloves ami eleg gyengere sikeredett, vagy Meltesacker kurvajol leszedte a magas labdakat, es kitolta valamerre, de tipikusan elore.

freddynemkrueger 2010.07.08. 14:51:13

@robot_: Ez csak egy példa volt, több ilyen is volt a meccsen, de csak a spanyoloktól, némettől én ilyen cselt még nem láttam. Csak azt akartam szemléltetni, hogy azért van latinosság a spanyolokban, amellett a fegyelmezett taktikus focit is magas szinten művelik, ez a kettő kell a győzelemhez, ami meglesz.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 15:07:12

@robot_: "mindegy, akarhogy is elemezzuk, ezt a nemetek vesztettek el, es maguknak koszonhetik."
szerintem azért a spanyoloknak is volt hozzá némi közük, de neked aztán hiába beszél az ember:)

robot_ 2010.07.08. 15:08:31

@freddynemkrueger:
majd vasárnap kiderül.
Ami a jatekukat illeti, nem gyoztel meg.
elso 2 meccsukon Kifejezetten randa, ocsmany focit jatszottak, az europaibol is a csunyabbat. Egyebkent pedig csak szellemes passzokkal neha 1-2 testcsellel indulnak el, de azt is inkabb ritkabban, es akkor sem mindig sikerul. inkabb a passzolgatast jatszak, ha csak nem muszaj, akkor meg sem probalnak cselezgetni, szethuzzak a palyat, aztan kozel jon egy tars, akko regy teljesen holt teruleten, ahonnan nyilvan latszik hogy tovabb akarnak majd menni, mert onnan semmit nem lehet kezdeni, megallnak es egymas kozott passzolgatnak. Szerintem nem jatszanak ezek latin focit, mint ahogy europaban mar senki. A holland sulit jatszak, de egyebkent ez katalanfoldon mondjuk meg csak nem is titok.
Figo idejeben a portugalok, azok talan meg mutattak olyat, meg amikor Ronaldinho a hataval passzol, meg ossze vissza csavargatja a fejet, mikozbe a masik iranyba tovabbit, vagy meg a MU-ban neha CR amikor volt egy-egy jo meccse, akkor toluk lathattunk jo latin focit, de ez ma mar tipikusan olyan feltuno a palyan, az Antarktiszon a szénbánya. Egyszeruen kar ezt eroltetni, nincs ilyen képe a spanyol jateknak, es mar a brazilnak sem, ez az igazsag.
(nem veszekszem, de tenyleg: nezd meg a youtubeon Zico vagy Socrates hoyg jatszottak, es ezt mos tnem kioktatasbol mondom, hanem mert az ember szeme tenyleg elszokik tole, es ma mar tudom hogy hajlamos a mai spanyol focit latinnak tartani az ember, de 60 igazi latin futball utan szerintem mas se fogja ezt hinni)

robot_ 2010.07.08. 15:12:15

@Vészmadár: Hat mar megbocsess de nem ugy van az hogy neked van egy velemenyed ami biztos hogy helyes, es addig beszelunk mig en azt le nem nyelem. Ennyi erovel en is mondhatnam hogy neked hiaba beszel az ember mert nem latod amit en lattam. Egyszeruen lehet hogy maskent gondolkodsz aztan kesz. A spanyolok lottek egy talalt golt, amiket meg szepen epitettek fel, es igazan erdemes lett volna beloni, azt viszont kihagytak. Nyertek, de senki nem is vitatta el tőlük. Avval meg csak a huyle nem ert egyet, hogy ez azert nem volt zakó. Az utolso percekben is a Pedro mikor eldonthette volna a meccset, nem tudta jol befejezni. Pedig egy ilyen helyzetben egy hidegveru csatar szepen fejezi be, ekkora eselyt nem illik elbaltazni. (Most mondanam hogy Klose necces helyzetben, emberek laba kozott is ellotte volna, HA kap egy ilyen labdat, mint ahogy el is szokta, de hat neked ugyis hiaba beszel az ember :) )

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.07.08. 15:16:41

Nekem nem az fájt, hogy a németek vesztettek, hanem ahogy a sok divatmajom spanyoldrukker ott röhögött rajtam, a csapaton, meg úgy mindenkin. Alapvetően ez az a virtus amit ki nem állhatok a mediterrán csapatokban. Bár őket se szeretem nagyon, de százszor inkább egy skandináv vagy brit focit nézek, nem ezt az olasz-spanyol-brazil Oscar-gálát.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2010.07.08. 15:18:14

gyengék voltunk...
ezt el kell ismerni!

nem tudom mi volt a gond, sztem féltek a spanyoloktól.
na nem baj, van ilyen is.

Hajrá Németország!:)

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2010.07.08. 15:23:05

gyengék voltunk...
ezt el kell ismerni!

nem tudom mi volt a gond, sztem féltek a spanyoloktól.
na nem baj, van ilyen is.

Hajrá Németország!:)

freddynemkrueger 2010.07.08. 15:23:39

@robot_: De azzal a játékkal ma már nem lehet nyerni, csak a szépségbe belehalni, én csak azt mondom, hogy a spanyolok a nyerő játékot játszák, és ha belefér a latinosság, akkor időnként az is van benne. Például mikor Pedro a 85. percben ahelyett, hogy tizennégyről bebombázta volna még kétszer ki akarta cselezni az egy szem védőt, na az latinos volt:-)).

robot_ 2010.07.08. 15:31:55

@Tzimisce:
Ez is olyan hogy sajnos a verukben van. Egyreszt nagyon igazat adok, masreszt egy nemetnek, meg skandinavnak mindig 3-szor annyit kell dolgoznia mint egy latinnak, de ha egy latinnak valami sikerul, akkor oltari modon dobra veri, nem erzi a gyozelmet, hanem a masik probalja megalazni, meg hangosan hirdetni hogy ezuttal gyozedelmeskedett, meg szobrot allit, meg babonás lesz, meg ilyesmi, ha meg valami nem sikerul, akkor szo szerint sír, meg mast okol, az első dolog ami eszukbe jut hogy hangosan csalásról beszélnek, ha jogos, ha nem. Nekem is ellenszenves ez de ha az ember nem szereti akkor annyit tehet hogy kulonbozik tole. Velemenyem szerinte a nemet csapat igazan sportszeru, es tudom hogy a fent leirt viselkedesnek pont az ellenkezojet csinalja, es otletekkel all elo, a sajat hibait keresi, es megprobal fejlodni, de ezert jelent sokat az hogy német.

robot_ 2010.07.08. 15:34:17

@freddynemkrueger:
jol van, jol van. nagyon latinosak a spanyolok. szemely szerint azt mondom hogy kifejezetten hitvany, csunya jatekot jatszottak az elso ket meccsukon, es feledhetoen kozepeset a tobbin. Ettol fuggetlenul 1 golt mindig be tudtak loni, kivetel Chile es Honduras ahol vegulis 2-t, es Svajc ahol 0-t. Ha ennek az ellenkezojet gondolod akkor nem vagyunk egy velemenyen. Ennyi.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 15:39:19

@robot_: olvasd csak vissza, hogy mit írtam a németekről, majd utána folytathatjuk.
(persze, ha beléd szeretnék kötni - de minek:) - akkor bőven lehetne fogást találni az érveléseden...) De ez nem illene ide. A zakó fogalmáról meg ne vitatkozzunk szerintem:)
Ami zavar még mindig, hogy az eddigi teljesítményéhez méltatlan volt a tegnapi német mutatott játék. És ez a szomorú.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2010.07.08. 15:40:06

@Tzimisce:
@robot_:
ezt már megszokhattátok...
a németeket kevesen szeretik, de akik igen azok már régóta és ami fontosabb nem divatból:D

hitomi 2010.07.08. 17:57:34

egy kis OFF (aki még nem látta)

http://www.youtube.com/watch#!v=gKGe9g7Pazc

:D

hitomi 2010.07.08. 17:58:44

äh... dann noch einmal
(nem ment át az előbb)

egy kis OFF, annak, aki még nem látta:

http://www.youtube.com/watch#!v=gKGe9g7Pazc

robot_ 2010.07.08. 22:27:37

@Vészmadár:
Igen, a nemetek teljesitmenyerol en is ezt irtam, meg hogy sajnalom hogy nem ugy jottek ki a palyara mint eddig.
A zakorol tenyleg nem erdemes vitat nyitni, ez nem volt az. (ld. nemet kontra angol/argentin/ausztral, azok azok voltak)
Latin focirol egy pelda:
www.youtube.com/watch?v=_LAklYbOAeU
Es ilyen kepessegeik a budos eletben nem voltak es nem is lesznek a spanyol keret tagjainak, mint ahogy a mai VB-n egyetlen ilyen latvanyos jatekost sem lattunk. Az a szep a latin fociban hogy latszik rajta hogy "born with it", es nem lehet megtanulni sem La Masiaban se mashol. Mellesleg David Villa szerintem szuletett focista, rajta latszik hogy egy csomo dolgot nem tanult, hanem csak ugy jon neki (mindazon által egy hitvány csapnivaló tahó görény, de amig a labda jatekban van addig ez csak korlatozottan zavaro, mert addig o is a labdara figyel). Ha viszont Pedro "művét" cselezésnek, - hova tovább - latin focinak tartod, akkor nem nézted elég figyelmesen a videot amit kuldtem.

hajrámagyarok 2010.07.09. 21:57:47

Bakker, hát Lőw mester eltaktikázta magát szerintem, létszámfölénnyel voltak a középpályán is, meg a védelemben is három spanyol két németre. Ezért nem tudtunk kibontakozni, meg Kassai miatt sem.
süti beállítások módosítása