Németország –Argentína 4:0 , hihetetlen még most is leírni két nappal a gauchók kiütése után. Tényleg csoda lenne, vagy a jól felépített német futballgyártól várható volt ez az eredmény?

 

Az utóbbi napok médiaőrületében hirtelen mindenki német divatszurkoló lett, most már nem is olyan cinkes a Birodalomnak szurkolni. Bezzeg az ausztrálok kiütése után, még mindenki szerencséről és a világbajnokság leggyengébb csapatának „szétfutásáról” beszélt, meg hogy ezek a rohadt nácik már megint a spájzban vannak. Valami itt nem oké, miért kezdte el mindenki a Nationalelf seggét nyalni; ők vakok voltak 4 vagy 2 éve amikor a Klinsmann/Löw féle válogatott már eltemette a kockafocit és hasonló stílusban játszott, csak nem ilyen összeszokottan. Arra , hogy ez kiderüljön szükség volt az angolok és argentinok kiütésére és most ott tartunk, hogy ha nem rúgunk minimum hármat a spanyoloknak, akkor megint felerősödnek a kritikus hangok és máknak fogják titulálni az eddigi szereplésünket.
Maradjunk a Földön (még lehet egy napig örülni) és koncentráljunk az előttünk álló feladatokra.

Joachim Löw is ezt teszi, neki már 2009. december 4 óta (ekkor volt a világbajnokság csoportjainak sorsolása) határozott elképzelése volt Afrika meghódításának mikéntjéről. Azóta alázattal, intenzív edzésmunkával, olyan forgatókönyvet dolgozott ki , ami a régi idők támadó fociját idézi. Azt mindenképpen látni kell, hogy az egyetlen járható utat választotta, defenzíven, az eredmény tartására törekedve nem lehet messze jutni, az csak az olaszoknak megy és nekik is csak 16 évente sikerül.


Az eddigi 13 lőtt gól magáért beszél, ráadásul 3 meccsen is négyig jutottunk. A mester által kitalált taktika egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek a szakértők beállítják. Az alábbi képen látható, hogy Jogi  18 téglalapra osztotta fel a játékteret. Ezeket a területeket kell védeni a játékosoknak, mint a sakkban, így a stabil alapfelállás (4-2-3-1) sohasem sérül, könnyű visszarendeződni és a védekezés is tökéletes lesz , ha a stratégiailag fontos téglalapokat megszállja a csapat. Ezt még az olyan földevő barmok is meg tudják jegyezni, mint a ghánai „Bika” Muntari.

Ez konkrétan azt jelenti, hogy folyamatosan mozgásban vannak a játékosok, Podolski és Müller a bal- ill. a jobb oldalt felszántják. Özil téglalapjai a félpálya és az ellenfél büntetőterülete között helyezkednek el, míg Scweini-nek a félpálya és a saját 16-os közti mezőket kell védenie. Ezáltal Schweinsteiger lesz a legfontosabb játékos a felállásban hiszen az előtte fekvő hat mezőt kell megjátszani, azaz Özilt és a széleket. Emellett a saját kockáit is védi, így lesz ő a védekezés alapembere Khedirával együtt. Jogi másik alapvető elve a Játssz és fuss! – ha megjátszod a labdát , azonnal indulj be és kérd vissza vagy legalább keresd az összjátékot. Azt nyilatkozta legutóbb, hogy ennek a sulykolása ment a legnehezebben és még most is nap mint nap átrágják a srácokkal. Ennek köszönhetően a folyékonyabb és dinamikusabb lesz a játék, egy-két gyors passz után Schweini hosszú passzal indíthat és mint sokszor láttuk a bepasszokkal ziccerig lehet játszani. Ez vezetett az argentin kokainvár összeomlásához is! Marha egyszerű ezt így leírni, de Löw-nek meg kellett találni ehhez olyan spílereket mint: Özil, Müller, Kroos, Podolski, nélkülük dobhatta volna a kukába a terveit. Az angoloknak lőtt negyedik gól ennek a tökéletes taktikának a végterméke volt: Klose hosszú passz, Özil szélről bepassz, Müller gól.


Ha az ilyen egyszerű, akkor miért csak mi tudjuk? – merül fel a kérdés. Egyértelmű válasz nincsen, én a fiatalságban, a csapatszellemben, és az erőnlétben keresném a megoldás kulcsát. Nézzük meg az elkényeztetett sztárocskák csapatai hol vannak, valamelyik tengerparton vágják halomba a csajokat.


Alázat, alázat és alázat
– rohadtul bebizonyosodott a sportág alaptézise, véleményem szerint egy Ballack nagyúrral ez csorbult volna a leginkább és már rég elbuktunk volna.


Löw ráadásul kiváló pedagógia érzékkel is bír, és most érett be a munkája gyümölcse. Emlékszem az utolsó bosnyákok elleni felkészülési mérkőzésre írt poszt előtt csak ámultan a második félideji játékunkat látva. Már akkor éreztem, hogy sokkal jobban összeállt a csapat mint a 2008-as EB-re.


Kockafußball auf Wiedersehen, mostantól sexy Fußball-t akarunk! A spanyolok ellen mi vagyunk az esélyesek, nem úgy mint két éve, nem adhatunk esélyt Torreséknek. Amondó vagyok rúgjunk egy hármast és hallgatassuk el örökre a divatszurkolókat!

197 komment · 2 trackback

Címkék: csoda argentina

A bejegyzés trackback címe:

https://gutenmorgenafrika.blog.hu/api/trackback/id/tr382131864

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Én már tudom, ki lesz a győztes! 2010.07.06. 12:14:46

Akiknek tele a tökük a magyarságkutatók elméleteivel, miszerint például a hieroglifák is csak magyarul olvashatók és Dobogókőn (a Föld szívcsakrájában, vagy rajta...mittudomén) nem érzik a tarkójukon azt a bizonyos bizsergést, azok most kérem, lapozzan...

Trackback: Bosznia-Hercegovináról és fociról 2010.07.06. 01:24:26

Van egy kis tartás benned, amikor Bosznia-Hercegovinában bemész egy kocsmába. Nem tudod, hogy akik ott vannak, melyik nemzetiséghez tartoznak. Mert nem mindegy ugye, hogy boszniai szerbek, vagy bosnyákok előtt iszod betegre magadat, pláne lánnyal. De e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robot_ 2010.07.05. 22:19:20

En nem ertem, szerintem itt nincsenek divat szurkolok, legalabbis ha az en posztjaimat megnezed a VB elejen is ide irtam, meg mashol is irtam h szerintem a nemetek jo focit jatszanak, es mikor Klinsmann jatszott, mar azota mindig nekik szurkolok. Engem az se zavar ha valaki divatszurkolo es ideir. Miert ne?
Hat az a jo ha megszeretik a nemeteket, nem? A Barcelonat se szerette senki, aztan mikor felment a szekér, akkor mindenki Barcelonas lett. (mondjuk en keves csapatot utalok annyira mint oket)
A nemeteket meg ugyis mindenki piszkalja, szerintem az hogy sok a divatszurkolo, azt jelzi, hogy ezzel a teljesitmennyel a valogatott mar egeszen komoly erzelmeket is kepes volt ledonteni. Egyebkent jo iras, tenyleg kar h keveset irsz. A kép kulon fasza.
Eljen a Birodalom!

Sir Black The Brightest 2010.07.05. 22:37:00

szerintem ő a spanyol szurkolókra gondolt... az az általános nézet hogy a spanyol szurkolók divatszurkolók... biztos van olyan is...

Viva Espana!

Habbal 2010.07.05. 22:39:34

Köszi, jó poszt lett. Véleményem szerint a németeket még mindig divat utálni, de az emberek most már nem tudnak mit tenni, kénytelenek elismerni hogy milyen jók. Nekem ez óriási elégtétel, ezért is dobog büszkén a szívem. Remélem ez az út még feljebb vezet! Az erősségünk meg tényleg az alázat és hogy a csapatot az egyén felé helyezik a srácok. Hajrá Németország!

robot_ 2010.07.05. 22:42:46

@VodkadrinkerPíter:
Ja, egyebkent errol eszembe jutott valami:
A nemeteknek (ez csak sajat megfigyeles, lehet hogy hulyeseg) jot tesz ha a másik a favorit. Vannak olyan csapatok, ahol ez rosszul jon, mert onbizalom hianyt szul, de valahogy ahogy en megneztem, a nemeteknel bizonyitasi vagyat hoz elő.
Remelem nem bizzak el magukat, mert akkor vérzés lesz. Nem mondom hogy a 13 nemet gol nem megnyugtato a 6 spanyol gollal szemben, de ha egy labdat bevisznek a spanyolok, akkor onnan nagyon el tudjak torni az egeszet, es nem biztos - foleg h nincs Muller - hogy egyszeru lesz feltorni oket. Argentina a nemeteknel talalkozott eloszor igazan jo tamadosorral, ossze is omlott a vedelme, Nemetorszag most eloszor talalkozik igazan jo vedelemmel, nehogy ossze is omoljanak a tamadasaik...
Félek ettől a meccstől rendesen...

robot_ 2010.07.05. 22:45:33

Bár a faszt:
most komolyan, tök mindegy mi lesz, ez egy kurvajo csapat, es szerintem igenis van olyan jo mint a spanyol csapat jelenleg. A spanyolok most csak bugdacsoltak, a nemetek meg tök sok mindenkit hazazavartak a VB-ről, és mind eselyesebbnek volt kikialtva. Ha egy szoros meccsen kikapnak a Nemetek, en nagyon szomoru leszek, de emelt fővel mehetnek el erről a tornáról.
Es en akkor is meghosszabbitanam Löw szerződését. Ilyen jo csapatot vegulis ő rakott össze, a nemeteknek szeriintem szukseguk volna rá.

Sir Black The Brightest 2010.07.05. 22:49:23

közben felfedeztem az iromány elején a német divatdrukkerekre való megjegyzést is szóval lehet mégsem a spanyolokra gondolt. :) amúgy szabad megkérdezni tőletek miért Birodalomnak hívjátok Németországot?

robot_ 2010.07.05. 22:52:33

@VodkadrinkerPíter: En ezt meg a koliban szedtem ossze 16 eve, nem tudom mar honnan, de mindig ugy gondoltam ra hogy a 3. Birodalombol jon.

heiki töltő 2010.07.05. 22:58:10

@VodkadrinkerPíter: A Birodalom a keretelemzésből jön , az Afrikakorps I.és II., nem a nácikra utal, hanem csak vicceskedtem.
Ha nem olvastad lejjebb megtalálod:
gutenmorgenafrika.blog.hu/2010/06/26/az_afrikakorps_avagy_igy_nyomjuk_le_a_vilagot_ii

ui: érdemes böngészni lejjebb is, írtam azért egész jókat is

Teuton01 2010.07.05. 23:45:09

Helyezzük minden bizalmunkat ebbe a fantasztikus, rengeteget dolgozott csapatba! Biztos vagyok benne hogy meghálálják, és hazazavarják a retekbe a hispán csürhét!;)

Éljen Németország!

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.07.06. 02:04:24

igazán megérdemelné a német válogatott az aranyat, már rég! futnak, küzdenek, sportszerűen és hajtósan játszanak. kiXXXXottul undorító volt ezen a vb-n vmelyik meccs, egy "erős" csapat játszott egy "gyengébb" ellen /vagy holland v portugál v spanyol volt az "erős"/ és egy rúgott gól után ráültek a labdára, gusztustalan kis passzolgatásba ment át a meccs, emléxem még a kommentátor is teljesen ki volt akadva. ezzel szemben MI annyi gólt rúgunk, amennyit tudunk, színészkedés, bohóckodás és hisztizés nélkül. kb 20 éve vok német fan, és lehet, h régen nem ilyen stílusban játszottak, de a hajtás és a győzni akarás akkor is brutálisan impresszív volt, csak úgy mint ma!

Végül csak annyit kívánnék szívemből, győzzön a legjobb csapat a vb-n, és akkor boldogan fogunk sörözgetni ezen a nyáron!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.06. 03:34:02

hat a 74-es donto visszavagoja nagyon kinez es most a nemetek az eselyesebbek ezert a hollandok nyernek

megerzes

foxface 2010.07.06. 03:57:38

és heiki hol volt két éve, meg 4 éve? kurva okos, jön ezzel az üres panellel, hogy divatdrukker meg más ilyenek. istentelen nagy baromság. honnan veszi? vannak német drukkerek, németebb drukkerebbek és ő a legnémetebb legdrukkerebb?

victor vacendak 2010.07.06. 08:24:09

@mrbloodbunny: Azért azt ne felejtsd el, hogy míg a német legtöbbször támadó felfogású csapatok ellen játszott, és lőtt sok gólt (az egyébként szerintem az évszázad vicce, hogy egy ilyen nulla csatár, mint Klose lehet a VB-k történetének legeredményesebb gólszerzője), addig pl. a spanyolok a Chile kivételével foggal körömmel szabálytalankodó focigyilkos ellenfeleket gyűrtek le eddig. Nekik ezt kellett játszani, a gól után tartani az eredményt, hiszen egy ilyen bulldog ellen egy kontragólt kapni a kiesést is jelenthette volna.

mgrc 2010.07.06. 08:33:50

a német csapat (nekem hivatalból nekik kell drukkolnom, asszonyka német anyanyelvű :) egy nagyon jó taktikát valósít meg kiváló hatékonysággal és 100%-os fegyelemmel. ha az egyik csatár 68.7%-os helyzetben van, ade mellette a másik 68.8%-osnak tűnik, megkapja a labdát, hihetetlen milyen precízen, és csakis a csapatérdekeket figyelembe véve játszanak. nekem kicsit túl sok is, néha rá kéne durrantani önzőn, nem továbpasszolni a tuti ziccerig, de hál istennek már van finesz is a játékukban, és hát a kikényszerített helyzetek több gólt érnek, mint az egy-egyben megpróbált egyéni akciók, merhát valljuk be, egyéni játékértékben szaladgálnak sokan, akik többet tudnak a német srácoknál. szóval én megértem ezt, és ha a spanyolok ágyúit ugyanúgy leveszik a pályáról mint az argentinokét, akkor a hollandokat már szétcsapjuk, nem is lehet kérdés :)

Storyteller 2010.07.06. 08:37:15

Hehe, én minden világversenyen négy (Anglia, Argentina, Spanyolország, Hollandia) csapatnak szeretném, ha minél jobb lenne az eredménye, a németeknek sohasem drukkoltam. Most pl. azért szorítok, hogy Bosque-nak legyen végre töke kihagyni Torrest a kezdőből, és akkor látunk szerdán egy istentelenül jó meccset.

Győzzön a jobbik!

Senkifia 2010.07.06. 09:01:21

én ,félnémet létemre , alapból a németeknek drukkolok. amúgy meg szép a brazil foci is, meg a délamerikai en block, de azért az is mestermunka,amit a németek produkálnak. Most meg főleg. Már az ausztráloknál látszott,hogy ez nem véletlen, hanem egy qrvajól összeszokott, nem sok kis egyéni sztárból hanem profi ,és alázatos"mesteremberekből" összeállt csapat. Ausztráliánál max a 4-0-t tudtam be az ausztrál gyengeségnek(?), de semmiképp nem a győzelmet.
Ha a spanyolok nem találnak ki valamit,és olyan meccset csinálnak, mint Paraguay-jal, akkor lehet,hogy gólt fognak rúgni, de az biztos, hogy Schweini-ék a kakit is kiverik belőlük :)
Szóval hajrá Németország, hajrá németek... :)

ravens01 2010.07.06. 09:24:33

hát igen, jó poszt, meg minden, meg stb. De azért illene ideírni azt is, hogy kedveskéim, igaziból csak kopipészt az egész, mert a bildcájtung már lehozta ezt az egészet, képestől, elemzésestől, csak vártam pár napot, hogy eltűnjön a cikk a süllyesztőben... Jobb helyeken plágiumnak nevezik az ilyet. A döntő himnusza ezek szerint "A plagiátorok bevonulása" lesz (ez is plágium). Amúgy: www.bild.de/BILD/sport/fussball-wm-2010-suedafrika/2010/07/05/deutsch/loew-erklaert/die-taktik-fuer-den-wm-titel.html

heiki töltő 2010.07.06. 09:45:49

@ravens01: Valóban plágium a taktikai elemzés. Egyébként tegnap hozta le a bild és nem ezer éve, csak tegnap eset jutottam hozzá. Ha tudnál németül, gondolom valamennyire tudsz ha megtaláltad, akkor látnád, hogy nem kopipészt, hanem a saját gondolataimmal is megfüszereztem. Szerinted az indexen mennyi plágiumot ovashatsz? És ott feltüntetik? De ha szeretnéd legközelebb feltüntetetem a forrásjegyzéket, oké?
Nektek vazzeg az is baj ha írok, az is ha nem. Szívesen várjuk a kontakt email-re a vendégposztokat, azokat meg én fogom kommentelni, oké?

Mixer 2010.07.06. 09:47:15

az argentin kokainvár kifejezés k. tetszik :)

én is azt gondolom, hogy Schweinsteiger a csapat központja. Lahm, aki egyébként a személyes kedvencem évek óta, nagyon fontos szerepet tölt be, de azt hiszem, hogy Ballack után Schweini az igazi kapitány.

Németországban én úgy tapasztaltam, hogy Schweini a szurkolók legnagyobb kedvence. 2008-ban Berlinben a Fanmeile-n ő kapta a legnagyobb tapsot...

ravens01 2010.07.06. 09:54:06

@heiki töltő: ne haragudj, veheted alapul, és megfűszerezheted saját gondolataiddal, sőt. De szerintem te az egész nagy részét 1az1ben lefordítottad és kész (igen, a német nyelv tudásom perfekt). Tehát tessék kicsit megdolgozni érte, különben elirigylem a babérjaidat.
Az meg nem ér, hogy az index (és nem csak) tele van ilyen kopipésztes cuccal. Soxor látom ezt, és soxor a forrás is egyértelmű számomra (persze, senki nem jelöli), na de attól még nem szép, sőt, nagyon rossz etika és ethosz az, hogy "úgyis mindenki lop, hát akkor én miért ne"...
Írom én mindezt úgy, hogy hivatalból (l. fent) én is a németeknek szurkolok - év(tized)ek óta.

Senkifia 2010.07.06. 09:54:44

@Mixer: ahogy schweini lefektette az argentin védelmet,egyiket a másik után, majd gólpasszt adott, az világklasszis volt :)

robot_ 2010.07.06. 10:04:48

@ravens01:
Nezzuk mas oldalrol. Nekem piszok jol esik hogy nem kell a mittoménmilyen Zeitung oldalára menni, es Google translate-tal forditgatni, szoval szerintem tok jo, hogy:
-vegre irt,
-magyarul, es ez is melo ha csak siman leforditotta
-ha meg irt is hozza ket sort, akkor meg mar tenyleg csak egy köszi jár oszt kész.

Inkabb ne sertodj meg Heiki Töltő, es irjal meg posztokat, szerintem jo lett!

Mixer 2010.07.06. 10:06:31

@Senkifia:

ezért nem tudom elfogadni, hogy a német csapatnak nincs világklasszisa

hogy a fenébe ne lenne?

Schweini egyértelműen klasszis. Ha szerencsétlen gyerek nem úgy nézne ki, mint akit 5 éves korában megrágcsált egy csapat vándorpatkány, már mehetne is reklámarcnak az olyan senkiháziak helyett, mint C. Ronaldo...aki egyébként lófaszt sem csinált ezen a VB-n.

Átlagon felüli játékosnak tartom még Lahmot, Özilt, Müllert és reményeim szerint Neuer az új Kahn ;)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.06. 10:07:01

@mgrc: "néha rá kéne durrantani önzőn"

na pont erre van a csapatban Poldi....

heiki töltő 2010.07.06. 10:08:06

@ravens01: nem akarok vitatkozni veled, de végignéztem mégegyszer az összes lefordított mondat arányát az egészhez képest és csak 50%, ugyhogy ez nálam a fele, nem a nagy része. Hol olvastál te olyat a bild-en, hogy argentin kokainvár?
A lopás valóban nem szép én is elítélem , de mivel én is perfekt német tudással rendelkezem, a legkönyebb merítési lehetőség egy német oldal. Korábban mindig megemlítettem a külföldi forrást (pl: aktuelle deutsche Nachrichten poszt), de most azt gondoltam alakítottam annyit rajta , hogy saját szellemi termékemnek tekintsem és ne tüntessem fel a forrást. Még annyit tennék hozzá, hogy ha neked se fizetetnének ezért egy kanyi vasat sem és csak szivességből,szeretetből csinálnád, nem biztos hogy 100%-ig megdolgoznál érte. Én úgy vagyok vele hogy az irogatás hobbi, de ha már fizetnek érte akkor munka lenne és akkor nem folyamodnék lopáshoz. Ezeket tudom felhozni saját védelmen érdekében, bíró úr! :-)

Mixer 2010.07.06. 10:08:29

@robot_:

csatlakozom

ne cirkuszoljunk egymással, amikor mindannyian ugyanazért szorítunk.

Megjegyzem, a taktikáról ma az indexen is olvastam. Nem tudom, hogy szerencsés-e a spanyol meccs előtt kiteregetni???? Jó, nyilván egy felkészült edző kielemezte a német taktikát, de akkor is...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.06. 10:11:20

@robot_: "Nemetorszag most eloszor talalkozik igazan jo vedelemmel"

reméljük Puyol ismét játszik, akkor nem lesz gond ;)

robot_ 2010.07.06. 10:11:53

@victor vacendak:
Ez faszsag, Klose nagyon jo. En nem is ertem hogy gondolod, még ha legalabb a 14 golbol 8 bunteto lett volna, vagy valami, de hat nem. Szoval szerintem egy csatar teljesitmenyehez hozzatartozik hogy kritikus helyzetben hogyan tudja hozni amit tud. Es ebben pl Klose sokkal jobb mint masok. Mig brazil Ronaldo jarhatna mar 20nal is, de a dontoben 1998-ban miert nem rugott egyet sem? Mikor a torna legeredmenyesebbje volt.
Klose jo csatar, rendszeresen kezelés nélkul egy erintessel rug golt, kurvajo indulosebessege van, es ott van fejben is, mert mindig jol nezi be hogy hova jon a labda, meg a tarsai szamara jol helyezkedik.

acsoves 2010.07.06. 10:14:02

Én jó 20 éve a németeknek drukolok midnen egyes EB-n VB-n és ez eddig se volt másképp ezután sem lesz.
Engem nem zavar hogy mennyi a divat szúrkoló, én tudom mért szeretem őket és mindenki aki mellettük áll.
A legnagyobb elég tétel számomra a mai hétfő reggel volt amikor az összes kollégám képébe vigyorghattam aki péntken még biztos Argentín győzelemről és bírók által elfújt Angol meccsről beszélt. :)

Ellenben én is félek ettől a Spanyol meccstől, bár eddig látványosan szenvedtek a spanyolok sok formán kívűl játszó játékossal, de akkor is azt kell mondanom hogy most fogunk találkozni a legkomolyabb ellenfélel, de nyerni fogunk !!! :)

Auf geth's Deutschland !

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.06. 10:20:16

@robot_: aki Klose-t nullacsatárnak nevezi, az nyilvánvalóan blikkből tájékozódik, ott pedig valóban 0 a szereplése, ellentétben a világbajnokságokkal...

az igazi "sztár"oknál ez pont fordítva van...

robot_ 2010.07.06. 10:20:45

@Mixer:
Ááá.. szerintem ne aggodjunk emiatt, mivel szerintem a németeknel ugyse jatszhat sajnos a Müller, es igy az az abra egyreszt mar biztos hogy teljesen modosul, masreszt, azert nem ugy van az ahogy kiadjak a jonepnek. Nyilvan ennyi látszott is a játékukbol, szoval hogy ki nagyjabol hol van a palyan, meg nehany szaros vektor egy papiron.. szoval szerintem ezt siman kiadjak a sajtonak, de az hogy valojaban ki milyen utasitassal megy fel a palyara, az ugyis az ellenfel elemzesen alapszik, abban meg Löw jó nagyon.
Szoval ez inkabb csak a szurkolok meg erdeklodok nyalcsorgatasat, kivancsisagat elegiti ki.
Szerintem meg a Déli Bus is van olyan rutinos edző, hogy nem is olvassa ami a bulvárban megjelent, hanem videorol megnezi h valojaban hogyan jatszanak a nemetek. Szoval szerintem ha akarjak meg tudjak lepni a spanyolokat.
Ami inkabb erdekes, hogy a spanyolok 5 meccsen 2, mig a nemetek is csak 3 golt kaptak (ha beleszamolom a nem megadott angol golt is), ha nem szamolom bele akkor ok is csak 2-t.
Szoval eleg jo vedelmek lepnek a palyara, az nyer aki nem hibazik vedekezesben szerintem, mert tamadni mind a ket csapat tud.
Talan az az erossegunk, hogy mit szethuzassal meg tudjuk bontani a spanyol vedelmet, valamint gyorsabbak a nemet tamadok mint a spanyol hatvedek egy része.
Szoval a ved

Senkifia 2010.07.06. 10:23:47

taktikával verték simán az angolokat is meg az argentineket. És azért,ahogy csapatban képesek játszani, valami elképesztő módon. Mikor a második gól előtt Podolski abszolút gólhelyzetben volt, egy az egy ellen a kapussal. És mégis odatolja Klosenak, hogy ő rúgja be,mert Klose meg az üres kapuval volt egy az egy ellen :) És nem csak ez az egy ilyen helyzet volt, ahol abszolút önzetlenül passzoltak le gólhelyzetből labdát, gólerős játékosok, a másiknak, mert az még jobban állt. Ez az,amit a nagyon sztárkodó játékosok néha képtelenek megtenni. Hogy lemondjanak a gólszerzés lehetőségéről, egy még biztosabb gól és a csapattárs kedvéért,dicsőségéért.
Amúgy meg szépen meg van fogalmazva a posztban (plágium, vagy sem:)) az a tény,hogy a németek nem embereket fogtak,ahogy manapság szokás, hanem területeket védtek,illetve fedtek le. Néha az volt az érzésed,bolyban szaladgálnak a labda után, és az argentinek,legtöbb esetben ,nem tudtak tenni semmit ellenük. Hiába világklasszis Messi, meg Tevez, mikor Messi labdát kapott, egyből két német állt előtte, egy mögötte, és nem tudott normálisan passzolni se pl teveznek,meg rúgni se. Pár kivétel azért volt, de a végeredményen meglátszott a taktikai fölénye Löwnek Maradona fölött. Mert itt már nem volt elég az,hogy a játékosok egyenként klasszisok, az edző meg jó motivátor, és lelkesíti őket. Itt fel kellett volna építeni a csapat taktikáját a német svájcióra-futballal szemben,és ez nagyon nem sikerült. Már az ausztráloknál az volt az érzésem,hogy a németek úgy fociznak, ahogy egy svájci óra jár...Mindenki a helyén, tik-tak-tik-tak... és gólhelyzet,vagy gól :) Az argentinek meg csapatként nem értek fel a feladathoz. Argentineknek szinte soha nem volt olyan,hogy a labdával egy az egyben szembe legyen a kapussal-kapuval. Szinte mindig ott "hányodott"az argentin előtt 2-3 védő. A németeknek meg volt még a gólokon kívül is jó sok helyzete,ahol csóró kapus kellett mentse a helyzetet,hogy ne 5 vagy 6 gólt kapjanak az argentinek.
Ahhoz képest,hogy a meccs előtt mindenki nagyon óvatosan nyilatkozott, a németekkel kapcsolatban a maximum,amit meg mertek jegyezni,hogy "az argentinek az esélyesek, de a németeket soha nem szabad leírni"... aztán ez lett :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.07.06. 10:27:57

@robot_: a spanyoloknál is volt hibásan érvénytelenített gól, pl Paraguay ellen...

ha már az egyiknél beleszámoljuk...

robot_ 2010.07.06. 10:29:52

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Jo, tenyleg. De vegulis nem is az az egy vagy ketto.. csak amit akartam mondani igazabol ezzel, hogy egyik se "6-ot kapok 7-et rugok" csapat.
Mas kerdes:
Mikor josol a polip? Elotte egy nappal?
Azt majd rakjatok/rakd mar fel legyszi Heiki Töltő! :)

Mixer 2010.07.06. 10:30:10

én is hasonlóan éreztem az ausztrál meccs után

óramű

pontosan tudják mikor kell indulni, hová kell menni, HOL JÖN A MÁSIK

az előző meccsen volt egy olyan szituáció,amikor az argentin 16-os sarkán Poldi nem rúgta el a labdát, de hátra sem nézett, csak várt a felfutó játékosra

aki tényleg jött, és pont ott volt,ahol lennie kellett

Messi tökéletesen esélytelen volt. Az egyik haverom mondta a meccs alatt, hogy 2 némettel szemben még kezdhetne valamit, de ezek folyamatosan hárman vannak rajta.

Meg is lett az eredménye.

Mixer 2010.07.06. 10:31:02

@robot_:

és mi van,ha a polip rosszat jósol? :)

Nem lehet ezt valahogy befolyásolni?

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.07.06. 10:31:05

@victor vacendak: no igen, míg más csapatok pontra, addig a Németek gólra játszák a focit. de kiváncsi vagyok, ha minden csapat így gondolkozna "találtunk 1 gólocskát, nehogy rúgjanakmármégegyet, üljünk az eredményre" vajon mennyi idő kellene, míg a nézők (akikből végsősoron a focisták, és ez az egész iparág él)azt mondanák: "igeen??? ez a futball??? akkor rohaggyámeg nézek inkább lengőtekét!!"
ne haragudj, ha holland v portugál v spanyol drukker vagy, hidd el nem beszólni akartam, de azt az egyet te is elismerheted, hogy ez az eredménytartás max pontszámot növel, max a saját ország, ill. más országból, de drukker, ennek a 2 csoportnak lehet... kielégítő, a semleges néző meg szépen átkapcsol, mint pl mi, a szégyenletes olasz - franciáról vb döntőről a Budapest Televízió(!!!) adására. Komolyan írom, sokkal színvonalasabb műsor ment ott...

freddynemkrueger 2010.07.06. 10:43:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Puyol lassú ugyan, de jól tud helyezkedni és szerelni is jól tud. A németek úgy rúgják a góljaikat, hogy sokat futnak üresbe és oda kapják a labdákat. Na ilyen üresek nem lesznek a spanyoloknál. Sok germánimádó-ajnározó majd nagyot fog koppanni. Viva Espana.

Mixer 2010.07.06. 10:50:30

@freddynemkrueger:

germánimádóajnározó?????????? :)

öcsém, figyelj, éppen hogy ide keveredtetek egy rakás szar csapaton keresztül

legalább 3:0-ra elverjük a spanyolokat

heiki töltő 2010.07.06. 10:57:13

@Mixer: a polipot természetesen felrakjuk, minden percben várom tőlük az email-t, már régóta kontaktban vagyunk ott egy csajszival.

Egyelőre a polip kivár:-)

MickthePick 2010.07.06. 11:02:53

hehe, a Football Manager 2010-ben pont ugyanez a taktikám :D
Na jó, az Özil helyén játszó középpályás picit hátrébbról indul, a két szélsőbekk nem fut *ennyire* fel, csak néha, de a két védekező középpályás (DM) pont így áll fel, az egyik főleg védekezik és hátulról irányít, a másik pedig felfut az akciókkal. A két szélső KP aktívan támad, befelé mozog, és a legtöbb gólt a jobboldali szerzi (pont mint Müller). Az egy szem csatár pedig nagyon fontos labdatartó, visszajátszó szerepben, nem is annyira a gólszerzés nála a lényeg, azokat főleg kontrákból szerzi.
Így lettem a Paks csapatával 3. az első szezonban :D :D
Zseniális az a játék, na.

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:05:32

@Mixer: Tippmixen több mint ötszörös pénzt fizet ha a németek legalább két góllal nyernek. Mennyit mersz rátenni? Esetleg szakmailag is tudnád elemzéssel alátámasztani a véleményed? A rakás szar elég általános, nem tudom láttad-e, hogy milyen megadefenzív játékot játszik mindenki a spanyolok ellen. Kíváncsi vagyok, hogy egy ilyen ellenféllel szemben a németek mire mennének. A szerbek ellen a kiállításig se sokat mutattak.

MickthePick 2010.07.06. 11:05:43

Ja és nálunk is alapvető beállítások a letámadás, a kreatív, gyorsmozgásos, direkt passzos, sok szabadságot megengedő játék. A kötött 4-4-2 a múlté :)

Mixer 2010.07.06. 11:13:02

@freddynemkrueger:

holnap este kiderül. Majd küldök papírzsepit.

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:18:02

@Mixer: OK, majd azzal intek búcsút a németeknek.

Senkifia 2010.07.06. 11:22:04

@freddynemkrueger: a németek semmit nem futottak feleslegesen. A kommentátor egyszer aszonta: az argentinek várják,hogy a németek jobban kijöjjennek. De a németek nem jönnek" és tényleg... ott sétálgattak a saját térfélen, semmit nem futottak pluszba. Mikor meg igen, akkor épp csak azért,hogy 4(négy!!:)) gólt rúgjanak a világbajnok-esélyes(spanyolokkal együtt...) argentineknek,miközben az argentinek csak kapkodtak,mint Bernát a mennykő után. Meg is csapták őket rendesen. A viva eszpányá jól játszik, ha tudja játszani a játékát. paraguay vizet sem vihet a németeknek, a spanyolok meg csak éppen átvergődtek rajtuk. Ha nem találnak ki valamit holnapra, a germánok a szart is kiverik belőlük :)

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:23:30

@Mixer: Szakmai elemzést még mindig nem látok. Szerintem azon múlik, hogy DB mester van-e olyan tökös (és okos), hogy kihagyja végre Torrest és Pedro legyen a helyén, mert akkor ott jönnek a gólok a Barcás csapattársak gólpasszai után, amíg a védelem a másik oldalon figyel a leendő gólkirályra.

ravens01 2010.07.06. 11:24:06

na tessék, a spanyolokra voksol a polip. Levesbe vele

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:25:11

@Senkifia: És mi van, ha a spanyolok rúgják az első gólt és utána a spanyolok nem jönnek ki, hiába várják a németek?

Senkifia 2010.07.06. 11:25:33

@Mixer: :) úgy legyen. Holland-német döntő, hajrá....

robot_ 2010.07.06. 11:26:55

@freddynemkrueger:
jol van... latom megy a szájfoci. :)

Mixer 2010.07.06. 11:29:22

@freddynemkrueger:

teljesen esélytelenek vagytok

holnap este átmegyünk, és csoportosan fogunk röhögni rajtatok a spanyol blogon :D

ja, nem, majd holnapután, mert holnap este a győzelemre iszunk

Senkifia 2010.07.06. 11:29:27

@freddynemkrueger: hát majd elválik a vallatásnál. Mikor kellett, futottak a németek is. de fölöslegesen egy árva lépést sem. Várjuk ki a végét, majd holnapután reggel beszélgetünk :)

a barcás csapattárs Messin is csak csodálkozott az edző,hogy ami a barcában bemegy, itt miért nem... és nem ment be. Ha holnap se megy be, akkor mi van? :) mondom: majd meglátjuk. Egyelőre a spanyolok az argentinekkel együtt voltak vb cím esélyesek, megelőlegezve. ehhez képest az argentinekből kiverték a sz.rt a németek, a spanyolok meg paraguayt alig úszták meg. Pedig paraguay azért annyira nem volt jó. szóval annyira ne legyünk elszállva a spanyol fölénnyel kapcsolatban. Szerintem :)

Mixer 2010.07.06. 11:40:58

nyugi gyerekek, az AB alatt Paul a német-spanyol döntőn a németekre tett

most is téved a polip...

BASTi · http://www.borgatya.hu/ 2010.07.06. 11:41:25

@freddynemkrueger:

"A szerbek ellen a kiállításig se sokat mutattak."

arra gondolsz mikor 10 emberrel jobbak voltak a szerbeknél :DDD

meg kellene nézni a meccseket, aztán beszélni róluk

robot_ 2010.07.06. 11:51:02

@ravens01:
És akkor 2034-ben veget érnek a VB-k?
:D

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:54:59

@BASTi: Nekem úgy rémlik, hogy a szerbek nyertek, ez nem pontozásos sportág.

ravens01 2010.07.06. 11:55:15

@robot_: nem, csak utána nyerhet más nemzet is VB-t, mint az eddigiek, úgy hogy sorry, spanyol és holland szurkerek, még pár évtizedet várni kell az elsőig...

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:57:17

@Senkifia: Nem tudom ki mondta, hogy az argentinok esélyesek, a szakemberek azt mondták, hogy ilyen védelemmel, akik Bolíviától egy hatost kaptak, nem lehet sokra menni.

ravens01 2010.07.06. 11:57:18

@robot_: nem, csak addig nem lehet új náció VB-győztes. Úgy hogy sorry, spanyol, holland szurkerek, várni kell még pár évtizedet... :P

ravens01 2010.07.06. 11:58:01

na, beragadt. Nem baj, kétszer mondtam, így biztos megértik.

freddynemkrueger 2010.07.06. 11:59:21

@Senkifia: Arra ott van Villa, hogy minden bemenjen.

LandroHun 2010.07.06. 11:59:51

A környezetemben általában mindig falábú, robot németekről beszélnek. Szerintem már 8 éve a vb-n szépen, kreatívan játszottak.
Az elmúlt években a régi német focit az olaszok játszák.
A németekben az tetszik, azért is tudják ilyen jól csinálni, mert nagy sztárok nélkül, csapatként fociznak.

Jimbo75 2010.07.06. 12:10:57

Löw megette már a mai fikaadagját?

Player 1 2010.07.06. 12:28:03

@freddynemkrueger: Lassú?Akkor már nem lesz esélye a német támadókkal szemben.Nézd meg az angolok elleni 4. gólt.20 méteren 40-et vert Özil az angolra.

Player 1 2010.07.06. 12:29:57

@freddynemkrueger: Argentína ellen mennyit fizetett a 4-0?40x-es pénzt?

Player 1 2010.07.06. 12:34:05

@Mixer: De még nem is tudni, kit választott.Azért érdekes, hogy mennyivel megnőtt a polip ismertsége!:)

patkányarcúáginéni 2010.07.06. 12:36:50

a német csapat lesz a világbajnok az idei tornán. senki nem tudja megállítani ezt az amúgy középszar játékosokból álló, de most furcsamód fergeteges 11-et.

a német vegyipar néha csodákra képes!

Player 1 2010.07.06. 12:36:54

@freddynemkrueger: Nekem meg úgy, hogy Svájc nyerte.Nem fogod fel, hogy egy világbajnoknak egy bekkelő, gyenge csapaton is simán át kell gázolnia?Svájcot le kellett volna darálniuk a torreádoroknak, még ha védekeztek is.

Player 1 2010.07.06. 12:38:39

@freddynemkrueger: Ez a gond a spanyol csapatban, hogy szinte csak dávidvasvijjá tud gólt rúgni.6-ből 5-öt ő rúgott, ezért sem túl eredményes a..khmm..csapatuk.Majd megnézem, hogy mit kezd Lahm-mal.

robot_ 2010.07.06. 12:38:50

@Jimbo75: Megette.
Tejfölös-uborkás volt ma, ilyenkor van a legjobb formában, és ilyenkor jönnek a legjobb ihletei, hogy milyen stratégiát rakjon fel!

robot_ 2010.07.06. 12:40:53

@Player 1:
Igen, az nekem is a fejembe van mikor jobb szélen a saját térfélről elindult, és egyszerűen akár be is futhatott volna a kapuba vele. Olyan elonyt szedett ossze, hogy a befuto Mullernek meg volt ideje egy csöppet szerencsetlenkednie is a labdaatvetel utan, es meg ugy is siman szetbombazta James vagy kicsoda kapuját.

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2010.07.06. 12:53:28

@heiki töltő: ez tényleg nem ugyanaz a cikk 1az1ben, de azért oda írhattad volna, hogy a forrás a BILD.DE, vagy hogy eztmegazt írta a BILD.DE.

amúgy meg vannak divat német drukkerek: azok az arcok (ismerőseim között is van ilyen), akitől már hallottam 1-2 "a német foci kocka" meg "robotok" meg "nincs semmi játékuk" kifejezést és most az angol és argentin meccs után ez nem jut eszükbe...de biztos vagyok benne, hogy ők nem látogatják ezt a kultikus blogot:)

Senkifia 2010.07.06. 12:55:18

@BASTi: "arra gondolsz mikor 10 emberrel jobbak voltak a szerbeknél "
:)) ott a pont.

mréveiller 2010.07.06. 12:56:41

remélem a spanyolok nyernek. a polip is megmondta :D

flea 2010.07.06. 12:56:52

Tény, hogy a németek sokkal kevésbé ellenszenves focit játszanak, mint korábban. De még nem szerettem meg őket. (Ahhoz, hogy jól csinálják, amit csinálnak, eddig sem fért kétség, és tisztán látszik, hogy valóban a sok mozgással szedik szét az ellenfeleket. Mint ahogy őket is úgy lehetett volna, ugye-ugye, sztárokkal telipakolt, de statikus és ötlettelen argentinok?)

És az is tény, hogy a növekvő rokonszenvhez nagyban hozzájárul, hogy a sportszerűtlen patkányok címerállata, Michael Ballack nincs ott. :)

robot_ 2010.07.06. 12:57:59

@Bence87: A polipnal van eg yolyan szabaly is, hogy ugy jelzi ha meg akar dogleni, hogy a spanyolokat josolja.
De te ezt a szabalyt nem ismerted... ahhh.. mit tudnak a spanyol drukkerek a polipokrooll.... :D:D

Senkifia 2010.07.06. 12:58:41

@freddynemkrueger: paraguay első félidejébe hiába volt ott villa, semmi nem ment be :) mondom: ha valamit nem találnak ki, és ugyanazt játszák a németek ellen,amit a paraguay ellen, akkor az első félidő végén 2-0lesz a németeknek. Aztán a szünetben lehet filózni,hogy a másik 1-2 német gól mellé ki rúgjon spanyoléknál legalább egyet, esetleg kettőt. legyen igazad,és legyen villa,szimpatikus gyerek :)
De mint mondtam: majd holnapután reggel társalgunk róla:) Akkor majd vagy én neked, vagy te nekem gratulálsz :) na mit szólsz hozzá?
de szerintem egy német-holland döntő egészen jó felállás lenne. nem olyan rossz az a bronzérem:)

patkányarcúáginéni 2010.07.06. 13:01:47

@flea: ..és a még sportszerűtlenebb kurányi sem. micsoda szarok voltak akkoriban! bezzeg most!

Senkifia 2010.07.06. 13:09:23

@freddynemkrueger: a másik,hogy ha a paraguayi védelemmel nem bírtak a spanyolok, akkor a némettől meg fognak halni,úgy kb 30-35 méterre a kaputól. Azt senki nem mondta,hogy argentína rossz csapat,mint ahogy azt sem, hogy Paraguay vb esélyes lenne. Ehhez képest a spanyolok bokájukat lefosva éppenhogy kinyögtek egy 1-0t, a németek meg a szart kiverték az amúgy jól játszó,és esetenként veszélyes argentinekből. Az ESP-PAR meccs előtt az ESP abszolút esélyes volt, ehhez képest hajszálon múlt,hogy győztek. A GER_ARG meccs előtt az argentínek voltak az esélyesek, a németek meg az a csapat,akiket "háááát....fene tudja, őket soha nem lehet leírni, mindig tudnak meglepetést okozni. de hát asz argentinek, azok az argentinek.". És a végeredményt ugye tudjuk.
Szóval ha ez a felállás megy tovább,akkor azért sok pénzt ne fogadj a spanyolokra.

Jimbo75 2010.07.06. 13:16:04

@Senkifia:

Ja, csak ne felejtsd el, hogy Paraguay, -mint szinte mindenki- összefosta magát a selecciontól és szinte csak védekeztek. Ha visszaemlékszel a fritzek is jól leszoptak a szerbektől egy ilyen meccsen...

Senkifia 2010.07.06. 13:19:13

@flea: michael ballack hiánya talán az egyik legnagyobb pozitívum a csapatban. nem azért,mert rossz játékos, vagy mert ellenszenves állat(?),hanem mert nagy sztár. Miközben ugye müllert labdaszedőnek nézte a kis drogos maradona :) aztán rémülten nézett a kispad mellől az első gól után,hogy aztaqrva, ez aztán a labdaszedő fiú :) Szóval a fiatalokban megvan az az alázat,ami a ballack(meg messi, tevez,stb) nívójú kjátékosokban nincs meg. Ha észrevettétek, a németek még a cvitatható bírói döntéseknél sem reklamáltak, vagy hisztiztek,mint az argentinek. Tök nyugodtak voltak,mintha be lettek volna xanaxozva. Na persze ahhoz túl sokat,és túl gyorsan mozogtak. De olyan nyugisan játsztak végig,hogy az példaértékű. És nem sztárkodtak, nem akart mindenki feltétlenül gólt rúgni,mikor abszolút gólhelyzetben voltak,ha a csapattárs sokkal jobb helyzetben volt. Olyan gólpasszokat adtak, amelyek alapból 90%os gólhelyzetből lettek adva. Szóval a taktika, az önzetlenség,meg az,amit Löw mondott,hogy "Látszott,hogy nem félnek senkitől",miután megfiatalította(nagyon) a csapatot. Szóval ballack hiánya abszolút pozitívum , eddig :) Schweini úgy irányít,hogy soha rosszabbat.

robot_ 2010.07.06. 13:21:48

@Jimbo75: ez abszolut nem igy van
meg a spanyol blogon is fent van az elemzes, h annyi volt csak a baj, h. 70 percig jatszottak a Paraguay jatekosai.
Amugy nagyon szepen es kurvara zavaroan jatszottak a spanyolok ellen. Egyaltalan nem vedekezpo szellemben.

patkányarcúáginéni 2010.07.06. 13:27:04

@Senkifia: "túl sokat,és túl gyorsan mozogtak"...hát ez az!

azért a vérmintákat néhány évig megőrzik, ugye?

Habbal 2010.07.06. 13:27:45

Remélem nincs olyan ember aki komolyan hisz ebben a nyamvadt polipban!

Senkifia 2010.07.06. 13:27:48

@Jimbo75: ...megismételném egyik előttem szólót. arról beszélsz, ahol a németek 10 emberrel is jobbak voltak a szerbeknél? :)
Ja és ne felejtsük el, hogy a csoportmérkőzések nagyon nem mérvadóak. Főleg az elején,mindenki próbálgatja, hogy hogyan is áll. Szóval nekem sokat nem mond az a német -szerb 0-1. Főleg,hogy a németeknek a rontott 11esén kívűl kijárt volna még egy 11es, mikor a 16oson belül térden rúgták Gomezt. Na de nem ez volt az első, sem az utolsó szar bírói döntés, amin múlhatott volna egy meccs kimenetele. A lényeg: a németek 10 emberrel is tudtak jobbak lenni a szerbeknél, és elsőként jutottak tovább a csoportból. A szerbek most hol vannak? :) csak kérdem. Szóval azért nézzük kicsit perspektívában azt a 0-1et. szerintem :)

Senkifia 2010.07.06. 13:31:30

@csef: ugye te most viccelsz? vagy csak nagyon hülye vagy?:) már elnézést. Ez nem atlétika, és ezek nem magyar kalapácsvetők,vagy afrikai hermafroditák,hanem foci, és németek. azért ezt ne feledjük el,mielőtt el kezdünk butákat mondani:) Hogy egy kedves barátomt idézzem: ha ugyanezt az argentinek csinálják meg,kkor mindenki fosna a bokájára,hogy "jaj, megvillant a délamerikai zsenialitás" ,de ahogy a németek csinálják, akkor jönnek az ilyen, tiedéhez hasonló,kijelentések... :)
mondjál még ilyeneket,lécci :)

Senkifia 2010.07.06. 13:35:29

@Jimbo75: ja és te meg ne felejtsd el,hogy a németek eddig még senkitől nem fostak be. se az angoloktól, se az argentinektől. pedig mindkettő többre volt taksálva az átlag 23 éves németeknél. és érdekes, nem fostak be. valószínű a spanyoloktól sem fognak. És ez a válogatott nem az, amelyiket megverték a spanyolok az EB-n... :)

Jimbo75 2010.07.06. 13:36:25

@Senkifia:

Kit érdekel, hogy szépen játszottak a fritzek? Nyertek? Nem. Szerbia nyert? Igen. Ennyi.

Jimbo75 2010.07.06. 13:37:07

@robot_:

Pedig az úgy van, hogy mondtam, nem tudom te milyen meccset néztél...

Jimbo75 2010.07.06. 13:38:00

@Senkifia:

Nem, ez az lesz, amelyiket a spanyolok a vb-n verik meg:-))

patkányarcúáginéni 2010.07.06. 13:43:29

@Senkifia: hülyeségednél már csak az elfogultságod nagyobb: miért ne lehetne doppingra gyanakodni, mikor közepes képességű ladarúgó-munkások ficánkolós játékkal vernek sorra mindenkit?

hol voltak eddig ezek az emberek?
hol lesznek a vb. után?

robot_ 2010.07.06. 13:47:29

@Jimbo75:
Egy turot. Az elso 20 percben legalabb 3szor volt olyan hogy a spanyol vedo betamadaskor oldalra nezett, es latta hogy kozepen is jon legalabb 2 kis Paragváj, es egyszeruen kivagta oldalra a labdat, volt alapvonalra mentés is vagy 3szor az elso felidoben.
Szerintem te neztel rossz meccset. Latszott is a jatekukon, meg el is mondtak utanna a spanyolok, hogy ereztek hogy tudjak tartani a kaput, (bar a vitatott gol is akkor szuletett, es ugyebar az sem szulethet vedekezesbol)
de lattak hogy nagyon jon Paraguay, es tobb is volt a helyzetuk az elso felidoben mint a spanyoloknak. De erted... mit vitazunk mi itt. A spanyol jatekosok (asszem Pique) nyilatkozta azt hogy nagyon tamado volt a Paraguay focija. Szakertoi velemenyek is totalis, Chile-szeru letamadasnak hivtak, csak kicsit kevesebb futassal es durvasaggal.
Ha valaki itt rossz meccset nezett az te voltal, mert vitazni lehet, de hogy be lettek volna szarva, ... hat ez egy baromsag.

freddynemkrueger 2010.07.06. 13:51:32

@Senkifia: Ha a németek is úgy mennének ki, hogy a legfőbb cél, hogy ne kapjanak gólt, akkor tényleg meghalnak a spanyolok, de akkor a németek se fognak négy gólt rúgni. Szerintem azon fog eldőlni, hogy ki rúgja az első gólt, az megnyeri a meccset. És egy gólt szerencsével bármelyik rúghat először. Ezért teljesen kétesélyes a dolog, a fogadóirodáknál is.

robot_ 2010.07.06. 13:56:11

@csef:
Jo, de akkor az ervelesed miszerint nagyon is logikus doppingra gyanakodni, meg mindig azon alapszik amit irtal, hogy ezek a nemet jatekosok kozepszeruek, kozepes kepesseguek.
Viszont mivel ez egy nagy faszsag, igy tovabbra sem all fent az, hogy lenne alapja a doppinggal elojonni. Valoszinuleg te is egy olyan komplexusokkal megaldott valaki lehetsz, hogy nem birod siman lenyelni, hogy kurvara jo focistak a nemetek. De egyebkent ezt egyszeru lemerni. Tudod ebben az univerzumban az OK megelőzi az OKOZATOT, es amig ez igy van, addig arra mondjuk hogy jo focista, aki a foci jatekban jol szerepel, kiemelkedoen teljesit.
Annak a gondolatmenetnek tehat miszerint "Messi, meg mittomenkicsoda, jo jatekos, csak azert nem focizik jol, mert......."
eppen ugy nincs letjogosultsaga, mint annak hogy "Hat a nemetek megnyertek minden nagy meccset eddig, de nem igazan jo focistak, akik kikaptak toluk bezzeg... huuu hat azok milyen jok máárr.. "
Nem, nem igy megy az eletben. Megnezed hogy mi megy a füvön, 90 perc, latod ami lezajlik es ha sokszor ilyen meccsen jol teljesit valaki(k) akkor meg lehet beszelni h mitol jok, mi az amit tobbet gyakoroltak mint masok...stb.
Olyat mondani hogy szarabbak mint akiket RENDRE SZÉTVERTEK, olyat lehet cisnalni, csak egy olyan univerzumban, ahol nem kell hogy logikai szal vonuljon az esemenyek es a levont kovetkeztetesek kozott.
Nem, nem igaz hogy Özil kozepes kepessegu, az egyik kepessege a jatek olvasasa, es erezhetoen elmehetne atletanak is 100 meteres sikfutasban.
Es akkor most jonne Muller, Klose, es Batian Schweinsteiger... es most nem fogom mindegyiket leirni neked, de kimagaslo teljesitmenyu jatekosok, akik nagyresze a BL dontoben is jatszott, tehat ez a valasz arra hogy hol vaoltak eddig. Szerintem te piszkosul nem vagy kepben.

freagle 2010.07.06. 13:59:12

Szerintem vitathatatlan, hogy a németek most szép és eredményes focit játszanak. Elég régóta utálom őket, de az argentin meccsen nem lehetett nem drukkolni nekik. Egyszerűen szép volt, ahogy játszottak! :-)
Ettől persze még a spanyolok elleni meccs teljesen más lesz, és nem lehet tudni, hogy melyik csapatnak, hogy jön ki a lépés. Ha a németeknek éppen sehogy, akkor ugyanolyan gyengék lesznek, mint a szerbek ellen. (Ezt jósolja a polip!!! :-D) Ha a spanyoloknak nem jön ki, akkor akár szép játékkal is ugyanúgy kikaphatnak, mint Svájc ellen.
De hát ettől izgalmas a foci! :-)
Hajrá spanyolok! :-)

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:00:06

@robot_: Paraguay egy (mint utólag kiderült) öngyilkos taktikával játszott, az elején iszonyúan megnyomták abban bízva, hogy rúgnak egy gólt, de nem rúgtak és ezt nem lehetett erővel bírni. Én már láttam az elején, hogy ez lesz, a végén benyomják az elfáradt parákat a spanyolok. A Barca ellen is próbálkozott több csapat ilyennel, de nem szokott bejönni.

flea 2010.07.06. 14:00:15

@Senkifia: egyetértek, kivéve ezzel:
"Szóval a fiatalokban megvan az az alázat,ami a ballack(meg messi, tevez,stb) nívójú kjátékosokban nincs meg. Ha észrevettétek, a németek még a cvitatható bírói döntéseknél sem reklamáltak, vagy hisztiztek,mint az argentinek."

Ez sztereotípia, a mostani argentinok nem nagyon hisztiztek. Még Tévez sem. Messi pedig elismerésre méltó alázattal nyomta végig az 5 meccset, és csak akkor lőtt kapura, mikor tényleg nem volt hova passzolni.

Schweinsteiger meg egyébként hosszú ideje a legintelligensebb német játékos. Az egész sportnak előnyére válik, hogy megtalálta a helyét a válogatottban.

robot_ 2010.07.06. 14:02:46

@freddynemkrueger:
Igen, ezzel egyetertek, mivel reszben ezt is irtam. Iszonyuan megnyomtak, es nem fostak a spanyoloktol, tamadtak, es voltak is lehetosegeik.
Es azt is leirtam, h 70 percig ment nekik a meccs, onnantol meg teljesen szetestek.
De az hogy vedekeztek meg fostak, az nem igaz.

flea 2010.07.06. 14:03:17

@freddynemkrueger: az utolsó percekben is volt egy olyan helyzetük, amit máig nem értek, hogy Santa Cruz hogy nem lőtt be. De ha csak a büntetőt nézed, az azért könnyen bemehetett volna, akkor pedig visszaállnak, és (szerintem) megtartják az 1-0-s előnyt.

Szóval erre azt mondani, hogy "mint utólag kiderült, öngyilkos taktika", megbocsáss, de hülyeség. Ez a taktika biztosította számukra messze a legjobb esélyeket, és kevés híján be is jött.

Megjegyzem, én nem láttam "elfáradt parákat" sem, pedig már kb. a második félidő elejétől azt vártam...

robot_ 2010.07.06. 14:04:01

@flea:
mondjuk az nem volt tul sportszeru Lionel Messitol,
hogy kezezett, es utanna besargitotta Mullert kezezesert, o meg semmit nem kapott.

flea 2010.07.06. 14:06:48

@robot_: az egy furcsa helyzet volt, én mindkét kezezést vétlennek láttam. De ha szerinted Messi "sárgította be" Müllert, akkor azt hiszem, kissé elfogult vagy. Volt ám ott egy bíró is, úgy 2 méterre az esettől. :D

flea 2010.07.06. 14:07:22

@robot_: meg amúgy is az alázatról, nem a sportszerűségről volt szó. Messi ütött már gólt is kézzel, mint tudjuk ;)

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:08:45

@flea: Az első félidőben már a spanyol térfélen letámadtak, a másodikban csak a ritka ellentámadások alkalmával mentek át a félpályán, ez nem a fáradás miatt volt?

hulk 2010.07.06. 14:09:08

Na, ugye, hogy megmondtam. Már a vb előtt Müllerről beszéltem, amikor még sokan, többek között a blog gazdája is, inkább másokban bíztak.

Azt valóban el kell ismerni, hogy ennél szebben játszó német csapatot még nem láttam és ha megnyerik teljesen jogosan mondhatják majd magukat a világ legjobbjának. De, a Ghána, Anglia, Argentína, Spanyolország, majd a döntőben Hol/Uru sorozat szerintem sok lesz, mint nekünk volt 54-ben.

patkányarcúáginéni 2010.07.06. 14:11:50

@robot_: igazad van: születendő fiamat schweinsteigernek fogom hívni.

a görögöket is jól rakta össze az eb.-re rechagel, de azok védekező, focigyilkost játszottak , mint most a hollandok teszik.
de utálom!
itt a gyanús ez a nagy ficánkolás, ami dárdainak tűnt fel először, aki jól ismeri őket. hogy nem tudja, vajon mit esznek, vagy isznak ezek...

az általad említett játékosok ára nem túl magas - nem véletlenül. most meg kifut a pályára ez a 11 ember, az összes ellenfél meg úgy mozog hozzájuk képest, mintha a hosszabbítás második félidejét kezdenék. nagyon is jogos a gyanú! nem ez lenne az első eset...

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:12:24

@flea: Azért "utólag kiderülten" öngyilkos, mert ezzel kikaptak, szerintem az elfáradás miatt. Lehet, hogy ha beállnak védekezni, akkor továbbjutnak, akár 0:0 utáni tizenegyesekkel.

flea 2010.07.06. 14:12:41

@freddynemkrueger: attól tartok, nem ugyanazt a meccset láttuk... most nem fogok nekiállni videót keresni, de a BBC-n konkrétan beszéltek erről a szünetben, hogy meddig fogják bírni, majd elemezték a meccs után, hogy végig bírták.

robot_ 2010.07.06. 14:13:27

@flea:
Jo, hat en nem mondtam h kezezett Messi, de nem elfogultsag - vagyis az, de a te reszedrol - mert utanna Messi felemelte mind a ket kezet es orditott mint a faba szorult ferege es elkezdte püfölni az egyik karjaval a masik karjat a biro felé fordulva. De igazad van tenyleg nem votl egyikük kezezése sem szándékos, ebben egyet értek. Amit utánna csinált, az nem volt sportszerű. Ezert nem kell elfogultnak lenni ahhoz hogy azt mondjam besárgította, mikor meg eppen csak lepattand az ő kezéről. Nézd meg Müller hogyan viselkedett, pedig latta h Messi kezerol jott a labda.
egyebkent meg sportszerusegrol beszelunk, mivel en azt hoztam szoba, nekem avval kapcsolatban volt velemenyem. Azt hogy Messi alazattal jatszott azt elismerem, de nem arrol irtam, mert nekem nem az ragadt meg rola a meccsen, de ettol fuggetlenul lehet hogy igaz amit irsz, es ha alázatra, jószívűségre kedvességre.. .ilyesmire fogják játszani a focit, akkor Messi még nagy hasznát fogja venni ezen képességeinek.

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:17:20

@flea: Nem tudom mit értenek azon, hogy végig bírták, a spanyol gólnál Pedro tök egyedül kapta a labdát és rúgta rá, a meccs elején ilyenre nem volt esélyük a spanyoloknak, mert mindig odaért egy para. Te tényleg másik meccset néztél.

flea 2010.07.06. 14:19:50

@robot_: ha visszaolvasol, feltűnhet, hogy @Senkifia: hozzászólására reagáltam az alázattal kapcsolatban, te pedig arra válaszolva hoztad fel a sportszerű(tlen)séget mint ellenérvet.

A hadonászás nem volt sportszerű, de ha a 2 méterre álló bíró ezért adott sárgát, akkor hülye volt. Nekem meg általában nem tűnt annak, ezért aztán nem írom a sárgát Messi számlájára.

Túltárgyaltuk, azt hiszem.

robot_ 2010.07.06. 14:22:47

@csef:
hat ha a te fiad lesz akkor nem a neve lesz a legnagyobb baja.
Biztos azt akartad mondani hogy Batisannak fogod hivni csak megcsuszott a kezed. :)
Mindegy is, en csak kitarto es energiaigenyes gyanakvast tudok neked kivanni. Akik illetekesek az ugyben ejjel nappal ezt vizsgaljak, ha tudnak hoyg te gyanakszol, biztos meg egy lapattal ratennenek. En majd osszetornem magam a helyedben hogy tudassam veluk a gyanumat, ami azon a labon all, hogy "szerintem a nemetek olcsok, es ezert nem jok, tehat nem futhatnak ilyen jol".
Csak erted, ha lenne egy csepp agyad, akkor rajonnel hogy nem a baromsag menten szuletnek ezek a szabalyok. Probalj meg gondolkodni, es ellenpróbat csinalni abbol amit mondasz:
Ezek szerint van olyan határ ameddig erdemes edzeni, de van egy hatar amin tul mar nem, mert a magyar szaros seggu néző nem hiszi el hogy en igy tudok futni? Vagy mi? Erted, nem? Hogy mondjuk mi van, ha megsem doppingolt? Akkor most illene lassabban futnia egy kicsivel, hogy te elhidd? Tehat van moralis hatar aminel jobb teljesitmenyt nem illik elerni, mert akkor bunteteskent a doppingvad pallosával sujtasz le a fizetesi lista 10 helyezettje mogott allokra?
nagyon lent vagy.

flea 2010.07.06. 14:23:39

@freddynemkrueger: a gólnál Pedro azért léphetett ki egyedül, mert azon ritka eset lépett fel (azt hiszem, az egyetlen a meccsen), amikor Iniesta két védőt is állva hagyott, és annak a harmadiknak, akinek Pedróval kellett volna mennie, muszáj volt áthúzódnia Iniesta elé. Ennek a fáradtsághoz semmi köze (hacsak úgy nem, hogy a fáradtság miatt nem sikerült ugyanolyan tökéletesen levédekezni azt a támadást, mint addig, de ezt meg nem hiszem, mert utána hátrányban még feljebb is bírtak kapcsolni, lásd 89. perc, Santa Cruz).

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:27:20

@flea: Az hogy volt egy ellentámadásuk, ahol Santa Cruz (aki csere volt, ezért nem fáradt el még) helyzetbe került nem jelenti azt, hogy általában feljebb kapcsoltak. Jól látod, azért hagyott Iniesta állva két védőt, mert már nem tudtak úgy védekezni, mint az elején.

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:30:00

@flea: Egész pontosan a 72-ik percben jött be Santa Cruz Valdez helyett, aki nagyon jó volt, de addigra már lépni sem tudott.

Player 1 2010.07.06. 14:30:02

@csef: Amúgy melyik hülye elkeseredett angol vagy argentín drukker találta ezt ki?Vagy esetleg egy a szerdai meccstől nagyon tartó spanyol-drukker?Szerintem Löw valami, ha nem is teljesen, de részben újat talál ki szerdára, hogy meglepje a spanyolokat.A polip meg elmehet a p**ába! :D Mindegy, az EB-n is csak 80%-os volt.Tévedhet szegény.

Player 1 2010.07.06. 14:37:50

@csef: A Schweinsteiger a vezetékneve, te tudatlan ork.

robot_ 2010.07.06. 14:40:01

@Player 1:
Jaja, erre celoztam en is... jo gyerek lesz az. :)

Mixer 2010.07.06. 14:40:25

rajzanak a nagypofájú spanyolkodók

gyerekek, holnap este kifut a pályára a csapat, kergetőznek kicsit

aztán a németek nyernek

mi meg leszarjuk,h szerintetek doppingoltak, nem is németek, a polip is mást mondott, stbstb

IDE NYUGODTAN JÖHETTEK SÍRNI A MECCS UTÁN IS :)

A spanyolok ellen meg azért védekezett mindenki,mert eddig csak könnyű csapatokat kaptak. Svájctól így is kikaptak. Portugáliáról meg nem gondolom, hogy egy ó csapat lenne. Volt egy jó meccsük Észak-Kórea ellen, ennyi.

robot_ 2010.07.06. 14:44:10

Ja, es egyebkent is megmondtam mar hogy a polip nem azert van hogy az eredmenyt megjosolja, ez csak szoveg. Valojaban azert van, hogy ha nem a NEMETEKET josolja gyoztesnek akkor megdögöljön!!
:D:D

Senkifia 2010.07.06. 14:47:38

@csef: az ifjusági vébén voltak eddig valószínűleg. Mert :) nézzél már utána :) eddig hány német sportolónak volt doppingvétsége, szerencsétlen? :) Klose, podolski, schweinsteiger-....közepes képességű? és én vagyok hülye,meg elfogult? néztél tükörbe? :)
pont azért vertek meg mindenkit, mert alázatos foci-mesteremberek, és nem nagypofájú cristianoronaldo-sztárok:) kicsit gondolkozz

Senkifia 2010.07.06. 14:49:46

@Jimbo75: kit érdekel,hogy nyertek a szerbek,11 emberrel,10 ellen 1-0ra. Négy közt van a fritz? igen. Az édesanyjuknál otthon a szerbek? igen. ennyit az okoskodásodról :)

freddynemkrueger 2010.07.06. 14:50:00

@Mixer: A könnyű csapatokról annyit, hogy Paraguay a selejtezőcsoportban Brazíliát 2:0-ra verte még amikor számított (tétmeccsen azért azt ritkán szokták) és a végén azért lett csak harmadik egy ponttal az első brazilok mögött, mert az utolsó meccset nem vették komolyan és otthon kikaptak Kolumbiától, különben ők nyerték volna a csoportot. Argentína pedig éppen hogy bejutott a végén, közben kaptak egy hatost Bolíviától, szóval a németeknek voltak könnyű ellenfelei.

Senkifia 2010.07.06. 14:51:24

@flea: bocs,igazad van, Messi valóban. Teveznek néha zöld volt a feje a mqgába fojtott,vagy kimondott qrvaanyázástól :)

Senkifia 2010.07.06. 14:53:18

@freddynemkrueger: sokan. azk is szakemberek :) mások meg valóban a védelem gyengéit hozták fel. a meccs előtt az argentinek mindenhol 2-3szor kevesebbet fizettek a fogadóirodákban,mint a németek,mivel 2-3szor tartották őket esélyesebbnek,ugye. oszt ez lett :)

robot_ 2010.07.06. 14:53:49

mas tema:
azt a Larissa Riquelmét hol lehet megbaszni aki az index cimlapjan van?

Senkifia 2010.07.06. 14:58:02

@freddynemkrueger: igen,valóban nagyon kétesélyes. bár az első rugott gól teóriáját nem osztom. Az biztos,hogy a spanyolok nagyon jók,ha tudják játszani a játékukat. ha ugyanazt a taktikát követik a németek,amit eddig,hogy nem embert fognak, hanem területet védenek, és rajokban követik a labdát, valamint a csatár előtt mindig 2-3 ember állt keresztbe, mögötte meg legalább egy,és se normálisan átvenni labdát nem engednek, se továbpasszolni, akkor meghal a spanyol sok gyors,pontos rövidpasszos foci,és valami egyebet kell kitalálni. Maradjunk annyiban,hogy egyáltalán nem annyira biztos,hogy a spanyolok nyernek,mint azt itt páran elhitetik magukkal. Mint ahogy egyáltalán nem biztos,hogy a németek nyernek. Ha Isten is úgy akarja, nagyon szép meccs lesz. Peace :)

Senkifia 2010.07.06. 15:00:01

@csef: ja és hogy hol lesznek? hát mondjuk a bayern-nel nyernek UEFA kupát :P

Senkifia 2010.07.06. 15:01:13

@freddynemkrueger: "A D csoport az egyik legerősebb és legkiegyensúlyozottabb a tornán, ráadásul a nyolc között valószínűleg Anglia vagy Argentína ellen kell továbbjutni. Egyik esetben sem Németország lesz a meccs esélyese, de csak egy kimondottan jól játszó csapat győzheti le őket. ​"

Senkifia 2010.07.06. 15:04:04

@Player 1: Na és? tudod te hány Lakatos Vinetú, meg kolompár tarzanka létezik? Mér' lenne baj még egy Kovács Svájnstájger Ödönnel? :)

Senkifia 2010.07.06. 15:05:38

@robot_: gondolom, ha szerencséd van, és eljutsz odáig, akkor ágyban. esetleg konyhaasztalon, vagy szőnyegen... alkalomfüggő. :D

freddynemkrueger 2010.07.06. 15:07:59

@Senkifia: Ezt nem tudom ki írta, de azt tényleg nem lehetett előre látni, hogy az általában jó angol védelem ekkorákat betlizik. Ha ott a normáli sformáját hozza az angol védelem és a bíró megadja a gólt, amivel öt perc alatt 0:2-ről kiegyenlítettek volna az angolok, akkor ki tudja mi lett volna.

freddynemkrueger 2010.07.06. 15:11:16

@robot_: Asunción főutcáján, ha elég gyorsan futsz és utoléred, amikor meztelenül végigfut és a több (tíz, száz?) ezer szintén kanos para nem lök félre.

Senkifia 2010.07.06. 15:22:47

@freddynemkrueger: ilyen ez a piszok foci. bár a bírói hibák iszonyatosak voltak ezen a vébén. És nem akármilyen helyzetekben,hanem olyanban,ami eldönthette a mecsset. lesgól megadásától az abszolút szabályos gól megnemadásáig minden,amit akarsz. sajnos. viszont az is igaz,hogy egy nagy csapat ettől max kicsit dühösebb lesz,és ha igazán jó,nem a bíró pro vagy kontra döntésén kell múljon a meccs. persze,ha jogtalanul kiállít valakit, az egyből nagyot dob az ellenfélen. Viszont ha tényleg jó vagy, akkor nem állsz meg egy lefújt gólnál,hanem rúgsz még hármat. ha 2-1 marad, azt mondtam volna: igen, az angolok megnyerhették volna. Így is mondom, mert a labda kerek, és a milettvolnaha egy hülye kérdés. de azért a 4 kapott gól nagyon beszédes. ennyire nem rogyhatsz össze egy rossz bírói döntéstől. szerintem.

robot_ 2010.07.06. 15:22:59

NA... emiatt mar nyugodtan lehet aggodni a mi oldalunkon is:
sportgeza.hu/futball/2010/vb/cikkek/a_kapitanyi_karszalagon_veszekednek_a_nemetek/

Ez nem jo omen. Nem nagy dolog hogy osszevesztek Ballackal, ő vegulis nem resze a nemet csapatnak jelenleg, DE:
Annak a jele hogy van feszultseg, meg hogy van hajlam a veszekedesre, az nem jo jel. Tehat hogy nem egy nyugodt, a hatalmi dolgokra jelenleg fittyet sem hanyo csapat van ott délen. Ez zavar engem, alapbol akkor lenne jo, meg ugy is szokott lenni, hogy egy nyugodt, a feladatara koncentralo jatekos nem hogy magatol nem boncolgat ilyesmit a legrosszabbkor, hanem meg direkt provokalni se hagyja magat, még annyira is van esznel ha egy ripoter bekérdez direkt egy ilyen kinos szarral, a leheto legrosszabbkor, akkor kineveti vagy elharitja a kerdest, hogy "nem foglalkozunk ilyesmivel jelenleg" meg ilyesmi... ehhez kepest... csak nehogy gaz legyen belole a csapaton belul, remelem kialusszák.

robot_ 2010.07.06. 15:24:03

@Senkifia, @freddynemkrueger:
áá.. meggondoltam.. jöjjön ő ide ha akar valamit, de azert koszi.

:D:D:D:D

Mixer 2010.07.06. 15:24:19

@freddynemkrueger:

Ez jó, még mindig ott tartunk, HOGY HA ez vagy az lett volna...

nem az lett. A németek átgázoltak Anglián és Argentínán is. Ez TÖRTÉNT.

Egyébként valaki felvetésére, hogy hol vannak ezek a játékosok úgy általában:

zB.: 6 tagjuk a Bayernben focizik, ami mintha BL második lett volna idén...

Hú, de szar ez a német foci. Mégis: EREDMÉNYES

Senkifia 2010.07.06. 15:24:47

@freddynemkrueger: sportgézán a németország-elemzés része. természetesen még a meccsek előtt írodott.

Mixer 2010.07.06. 15:26:42

@robot_:

ettől a német veszekedéstől én is félek

Egyébként Ballacknak már megmondhatták volna, hogy: Misi, menj Te a kurva anyádba. Pont azért vagyunk sikeresek, mert nem vagy itt.

A csapat Lahmot támogatja. Remélem nem lesz baj.

colonel pondró 2010.07.06. 15:28:46

@freddynemkrueger: Bruhahaha. Ugyan már.nézzük mármeg a FIFA világranglistát. A németeket a jóval erősebb szerbek verték meg mint a spanyolokat verő svájciak és a jóval előbbre lévő argentínokat vertékmneg ellentétben a paraguayt nyögve verő spanyolokkal.

Mixer 2010.07.06. 15:34:27

@colonel pondró:

hát igen, ez a ki ki ellen botlik, egy komoly kérdés...

Senkifia 2010.07.06. 15:36:29

@csef: az utolsó doppingvétséget az NDK követte el,szintén atlétikában. hagyjuk ezt a fölösleges idiotizmust. biztos vizsgálat lenne ,illetve az ellenfél feljelentené,ha valóban olyan feltünő lenne. Az argentinek is futottak úgy,mint a németek. csak az a fránya taktika. Meg az angolok is,mint ahogy már itt is mlítették,hogy ha 2-2 lett volna, akár meg is nyerhetik, a szerinted doppingolt németekkel szemben. Lóf.szt,mama, nincs semmi dopping. 23 éves átlagéletkor ,alázat,és lelkesedés, meg egy qrvajó taktikus edző, az van. ennyi. A vesztett eb után kicserélte az egész csapatot fiatalokra, pár kivétellel. Meg is lett az eredménye. Miért ne kombinálta volna a doppingot a tapasztalattal?
na mindegy, hülyeségeken vitatkozom :)

Senkifia 2010.07.06. 15:37:45

@robot_: gyanítom,hogy nem akar... :)

flea 2010.07.06. 15:39:50

@Senkifia: ne felejtsd, a két utolsó gólt kontrából kapták az angolok úgy, hogy a középső védők felmentek támadni - ez ebben a formában biztosan nem valósul meg, ha nincsenek hátrányban. (Így sem értem, mit kellett Terrynek ott lábatlankodnia, mikor Lamps jelezte, hogy rá fogja verni a szabadot.)

Ha a bíró megadja és 2-2, szerintem az angol továbbjutásnak lett volna kb. 40% esélye. Számos ismerősöm szerint van az 20% is ;), de abban kiegyezhetünk, hogy több, mint amennyi így volt. Ez a német csapat tanári módon tud kontrázni (is).

colonel pondró 2010.07.06. 15:42:27

@Mixer: Minden tiszteletem Paraguayé. Szegény rokonként tényleg nagyszerűamit csináltak. De aki, akár előbb végeztek Argentínánál a selejtezőben-akár nem, be akarja bizonyítani, hogy jobbak náluk az azthiszem nem ért a focihoz. A fogadóirodák nem hülyék, hogy Paraguay győzelmére csilliószoros szorzót adtaj volna, Argentínáélra meg semmit.Most nem jött össze nekik.ennyi.De attól még az Argentín foci jóval előbbre tart.

RépaRetekMogyoró 2010.07.06. 15:44:15

Nem ertem miert mondjak hogy nem szep a nemet foci. Azert 4 golt latni szep dolog, meg ha nem is tancolnak szambat vagy tangot.

colonel pondró 2010.07.06. 15:45:23

@Senkifia: Akkor Tshabalala vagy hogy a bánatba hívják is doppingolhatott. Futott mint a nyúl:-). Marhaság az egész. Többszáz doppingtesztet csináltak a vb alatt,mind negatív lett.

colonel pondró 2010.07.06. 15:47:31

@RépaRetekMogyoró: Amúgy meg nemcsak most szépa német foci.Én emlékszem a 82-esvb-n döntőt játszó német csapatra.Főleg az elődöntőre a franciák ellen. Amit ott Rumeniggéék műveltek az is csodálatos volt. Persze Platiniék is szépen játszottak.

Mixer 2010.07.06. 15:49:54

@colonel pondró: Asszem félreértettél. Én veled vagyok :)

@flea: Kedves Flea, senkit nem érdekel, hogy mi lett volna HA.

Anglia azt kapta,amit megérdemelt, de tudod mit, Angliának nem is ezen az ágon kellett volna lennie, csak az angolok voltak olyan szarok,h ne nyerjék meg a csoportjukat.

Anglia kiesése nem a meg nem adott gólon múlt. Fogjátok már fel.

Senkifia 2010.07.06. 15:52:57

@csef: ettől megint nevetnem kell...hogy közepes képességű labdarugó-munkások... beszarok :) Nem tudom,észrevetted e,kikről beszélsz...ismételjem? Klose, Schweinsteiger,
Podolski, Lahm(aki a német örökválogatottban is helyet kapott, Klinsmann, Matthaus, vagy Beckenbauer mellett...tiszta balfasz focimunkás:)).... Visítanom kell ettől a marhaságtól:) ja és nagyrészük Bayern-játékos, majdnem megnyerték a Bajnokok Ligáját.illetve ezüstérmesek. te meg azt kérded,kik ők,és hol voltak eddig,illetve hol lesznek ezután? te egyáltalán tudod,mi az a foci? csak kérdem. vagy csak a spanyol válogatottat ismered,oszt annyi...? :D

robot_ 2010.07.06. 15:53:01

@flea:
ha nem tudtak volna kontragolt szerezni a nemetek, akkor szereztek volna olyat mint az elso ketto.
Nem ertem, hogy miert mondja mindenki azt hogy ha 2-2 lett volna az angolok felállnak.
Hát konyorgom... a meccs elejen 0-0 volt, nem? vagy az nem egyenlo?
Sokkal egyszerubb, es hihetobb is ha megadjuk azt a 95%-ot arra az esetre hogy a nemetek jutnak tovabb 2-2 utan is.
Egyszeruen 2 apro hiba utani 2 nagyon necces golt lett volna ha 2-2 lett voln ahirtelen az eredmeny.
Masreszt: az hogy a nemetek kontraztak a masodik 2 goljukat az egy dolog, de:
kontrazni lehet jol es lehet rosszul is, es a nemetek kurvajol cisnaltak, igy nem hiszem hogy ez szamit, a masik az, hogy az hogy egy csapat kontrazik, az azt jelenti hogy a masik tamadasabol meglép gyorsan, es azonnal kontratamadast szervez. DE EZ NEM jelenti azt hogy az angoloknak ugy kellett hogy kinezzen a vedelmuk mint ahogy kinezett mikor szopták a masodik kettot... szinte nem is volt vedelmuk. A Müller golnal meg egyszeruen szénné futotta Özil a védőjét, ezt meg ugy hivjak, hogy lassu, szar hatved. Es mindegy hogy a meccs hanyadik perceben meg milyen allasnal fogja Özilt, akkor is ő fogta.
Nem nyertek volna meg szerintem az angolok ezt a meccset.

colonel pondró 2010.07.06. 15:54:29

@Mixer: Jaja. Stimm a dolog. Csak te reagáltál arra amit írtam és a neved után nyomtam meg a "válasz erre" GOMBOT. Nem ellenkeztm, csak reflektáltam arra amit írtál:-).

Senkifia 2010.07.06. 15:55:24

@Senkifia:OFF Te csef,jut eszembe, lehet a bayern is folyamatosan doppingol, csak a döntő előtt elfogyott az anyag,és késett a futár,ezért nyert az inter. Vagy Milito valami erősebbet szedett :D...ON

flea 2010.07.06. 15:55:51

@Mixer: szerintem inkább te fogd fel, amit írok, akkor lehet, hogy arra is tudsz reagálni.

@robot_: én sem mondtam, hogy megnyerték volna. A 40% (pláne 20%) kevesebb, mint 1/2. Több esélyük lett volna, ennyit mondtam, de látom, mindenki szívesebben vitatkozik valami képzelt baromsággal, mint azzal, ami ténylegesen elhangzik...

flea 2010.07.06. 15:56:54

@flea: "több esélyük lett volna" = "több esélyük lett volna, mint így", nem pedig "mint a németeknek", még mielőtt valami IQ-huszár ebbe is beleköt.

Mixer 2010.07.06. 15:57:14

szerintem azt nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a német-gyűlölők egy része iszonyatosan tudatlan

ha a németek BL másodikok, akkor is azt kérdezik,h hol voltak ezek? Eccerűen csak azért, mer a Bundesligát itthon nem adja a duna Tv :)

robot_ 2010.07.06. 15:57:58

@flea:
jo, hat en mondjuk semmi kepzelt baromsagot nem irtam, ertsd meg, kijavitottam a szerintem realis ertekre, valamint megindokoltam. En is csak szazalekot irtam , ha jol emlekszem 5%-ot kaptak tolem az angolok. Ez nem kulonbozik attol hoyg toled meg 40-et, valakitol meg 20-at.

RépaRetekMogyoró 2010.07.06. 15:58:19

@colonel pondró: meg is kialakult, hogy a 40. eszaki szelessegtol delre folytatott labdarugo tevekenyseget szambanak hivjak es zsenialisan csodalatosan szep, az eszaki foci meg szivtelen, hidegveru munkafoci.

colonel pondró 2010.07.06. 15:58:27

@Mixer: Amúgy olvastam a Nemzeti Sportban,talán Bognár Gyuritókl egy nagyon értelmes hozzászólást erről a meg nem adott gólról. Azt írta, hogy nagyon sajnálja, hogy ez történt, mert egyrészt az anglománok, de ami ennél nagyobb baj, maguk az angolok is hivatkozhatnak a bírokra mintr bűnbakokra a ikiesésükért. Pedik rohadtul nem ezért estek ki. Nagyon nem. Egyszerűen osztálykülönbség volt a két csapat között. A németek meg kurvára nem tehetnek róla, hogy volt egy balfasz bíró. De nélküle is aláztak volna.Mondjuk 4-2-re. Vagy bármennyire. Lényegtelen. Egyszerűbben hjobbak az angoloknál.

Mixer 2010.07.06. 16:00:23

@flea:

Okostóni, még eccer elmondom, nem érdekel, hogy több esélyük LETT VOLNA, vagy több esélyük LETT VOLNA, mint így

Mivel SEM TE, SEM A HAVERJAID nem tudják SEMMIVEL sem alátámasztani, hogy 40-50-20-310% esélyük lett volna, mivel nem tudjuk,h mi lett volna, HA

Ugye érted? Ez történt. Ha az angolok oylan jók lettek volna, rúgtak volna még gólokat, de nem voltak.

Kikaptak. Ez az egy dolog fontos. VESZÍTETTEK, ÉS LÁTVÁNYOSAN SZARUL FOCIZTAK.

colonel pondró 2010.07.06. 16:02:15

@RépaRetekMogyoró: De gustibus..., tudod. Láttam én márgyönyörűen játszó dánokat, németeket, urambocsá oroszokat-ukránokat és otromba catenacciót játszó olaszokat. Akkor hogyan is van ez?

Senkifia 2010.07.06. 16:02:32

@colonel pondró: ezt magyarázom én is, csak nincs kinek :) a vb meg a válogatott a presztízsről szól. a klubcsapat meg a bajnokság pedig a qrvasok pénzről. most ki tudja elhinni azt,hogy a qrvasok pénzt meg a pár éves eltiltást kockáztatná bármelyik focista, ezen a szinten? ez nem kalapácsvető vb, hogy ez az egy esélye van,és ha nem nyer,akkor világvége, még négy év készülődés. Innen visszamegy a klubhoz, aztán keres rakat pénzt,és ha ügyesek nyernek kupákat. sja és persze ott a folyamatos doppingvizsgálat. erre jönnek a nagyokosok,hogy "dehát kik a faxom ezek,hol voltak eddig,hol lesznek ezután, és különbenis biztos doppingolnak". :) hát ez nevetséges.

colonel pondró 2010.07.06. 16:03:32

@RépaRetekMogyoró: Ja és a görög "szambáról" ne feledkezzünk el:-)

colonel pondró 2010.07.06. 16:07:18

@Senkifia: Egyetértünk. amúgy fizikai felépítésüket tekintve szerintem az afrikai csapatok voltak alegerősebbek. Csakhát ugye itt nemcsak az számít. Pontosan:ez nem kalapácsvetés vagy súlyemelés:-). Valamit kell tudni kezdeni a labdával is, azt meg nincs az a dopping ami elősegítené. Max kettőt lát az amúgy is zezgő jabulaniból:-) Egyiket csak eltalálja:-)

flea 2010.07.06. 16:09:34

@robot_: a konkrét számok nyilván egyéni megérzéseken alapulnak, nem vitatom a te 5%-odat és azt sem, hogy akár közelebb is lehet a realitáshoz, mint az én 40%-om. Csak az zavart, hogy "nem nyerték volna meg az angolok szerintem ezt a meccset", mert ez úgy hangzott, mintha én azt állítottam volna, hogy de.

@Mixer: elmondom, mit tegyél máskor, amikor szerinted nem az az érdekes, amiről mások értelmesen próbálnak beszélgetni:
ne ugass bele, főleg ne ordítva.
Ilyen egyszerű.

colonel pondró 2010.07.06. 16:13:04

off: Ó. Most látom micsoda helyesírással írtam itt.Pardon,de ezt a cudar laptopot még nem tudtam megszokni,mindig mellényomok és nagy lelkesülten visszaolvasás nélkül elküldöm. Pardon:-)

freddynemkrueger 2010.07.06. 16:22:07

@colonel pondró: Én meg emlékszem a japán-koreai VB-n iszonyúan gyengén játszó német csapatra, amelyik beszenvedte magát a döntőbe három 1:0-ás győzelemmel (az egyik azt hiszem pont Paraguay ellen).

Mixer 2010.07.06. 16:25:25

@flea:

Felőlem halálodig találgathatod, hogy 40%-e, hogy az angolok nyertek volna, ha blablabla

100% ismétlem 100%, hogy a németek nyertek.

Az angolok otthon csücsülnek, és csodálkoznak, és csak a hozzád hasonló, hibbant faszkalapok találgatják, hogy nyerhettek volna-e.

Nem nyertek.

Egyebekben bekaphatod.

colonel pondró 2010.07.06. 16:25:29

@freddynemkrueger: Aha.Volt olyan is.De legalább döntőt játszott többször,nyert 3 vb-aranyat. A spanyolok mennyit is??

Mixer 2010.07.06. 16:28:49

@colonel pondró:

segítek

egyet sem, soha, de soha. :)

Player 1 2010.07.06. 16:30:19

@freddynemkrueger: Új-Zéland ellen Paraguay 0-0-t játszott.A béna olaszok ellen is döntetlent.Argentína veretlen volt, Dél-Koreát 4-1-re, Mexikót 3-1-re verte.

Player 1 2010.07.06. 16:30:56

@freddynemkrueger: Ja, kihagytad, hogy Argentína csoportelső lett a selejtezőben.Is.

colonel pondró 2010.07.06. 16:33:47

@Mixer: Kutakodtam az emlékeimben,de nekem is így rémlik:-).

icceman 2010.07.06. 16:35:16

Hát a japán-koreai VB-n szereplő német csapatot nehéz is lett volna szeretni, de vegyük már észre ezek elkezdtek FOCIZNI amellett, hogy megnyerik a meccseiket...

Player 1 2010.07.06. 16:35:18

@freddynemkrueger: Ha..Megint csak a ha..Látom, nagyon parázol már ettől a meccstől.Savanyú a szőlő, mi?Tudod, hogy Németország sokkal esélyesebb, mint a spanyolok, ezért próbálod magaddal ehitetni, hogy csak az ellenfelek voltak gyengék..Argentína és Anglia gyenge?Nem.Argentína veretlen volt eddig.Jöhettek Maradonával, de biztos nem csak ő találta ki a taktikát, hanem szakemberek.

flea 2010.07.06. 16:38:17

@Player 1: melyik évben? A mostani vb előtt az utolsó meccsen Uruguay elleni idegenbeli győzelemmel csípték el a negyedik (és egyben utolsó pótselejtező nélküli továbbjutó) helyet...

www.fifa.com/worldcup/preliminaries/southamerica/standings/index.html

colonel pondró 2010.07.06. 16:38:19

@Player 1: ŐŐŐŐ.Egészen pontosan a 4. lett. acsoportkörre gondoltál a 32 között talán?

Senkifia 2010.07.06. 16:55:58

@freddynemkrueger: ez a válogatott nem az a válogatott. sőt nem hogy nem az, de még nem is az EB-n döntőben spanyoloktól kikapó válogatott :) és valószínűleg nem is az, amelyik a vb-n kap majd ki a spanyoloktól. legalábbis nem egykönnyen:) de szerintem egyáltalán nem. majd elválik a vallatásnál :)

Mixer 2010.07.06. 17:00:07

@Senkifia:

vigyázó szemünket a polipra vessük

de a mutatott kép alapján én is azt remélem, hogy igazad lesz

hajár Németország

freddynemkrueger 2010.07.06. 17:34:41

@Player 1: Bocs, Argentína negyedik lett a selejtezőben.

freddynemkrueger 2010.07.06. 17:36:36

@Senkifia: De ennyi erővel a spanyolok is beszenvedhetik magukat a döntőbe.

freddynemkrueger 2010.07.06. 17:39:37

@colonel pondró: A brazilok meg ötször nyertek, most meg már otthon vannak. Ez itt nem történelemóra.

Player 1 2010.07.06. 17:44:53

@freddynemkrueger: Igen, hibáztam.A csoportjukban.Sajnálom, mester.

freddynemkrueger 2010.07.06. 17:46:34

@Player 1: Szakemberek találták ki a taktikát? Jobbhátvédben egy eredetileg középhátvéd játszott, miközben Zanetti otthonról nézte a meccseket, és azt hogyan kapják a védelem jobb oldalán számolatlanul a gyermeteg gólokat.

Senkifia 2010.07.06. 18:05:26

@freddynemkrueger: hát aki elég jó, mindenki beszenvedheti magát bárhova :)
mondom: majd kiderül holnap este. addig is hajrá hollandia :)

freddynemkrueger 2010.07.06. 18:10:29

@Senkifia: Erről miért jutott megint eszembe Larissa Riquelme, a legjobb paraguay-i játékos? Oda én is beszenvedném magam.
A hollandokban legalább egyetértünk.

robot_ 2010.07.06. 19:42:12

@freddynemkrueger:
Nem tudom, de nekem miota irtam a kommentet, csak a LArissa Riquelme jar az eszemben. Es nem is akarom hogy más járjon. Piszkosul jo csaj az. Latszik, hogy buta, egyszeru tuzes, es le akar vetkozni az utcan, mikozben kurvajol nez ki.
mi kell meg??? :D
süti beállítások módosítása